גריאטריה

בדיקות אקו-לב מעידות על הנזק הלבבי של נגיף הקורונה (Journal of the American College of Cardiology)

בחולים מאושפזים בשל COVID-19 עם עליית טרופונין המרמזת לנזק לשריר הלב ניתן לזהות מגוון רחב של שינויים אקו-קרדיוגרפיים המציבים אותם בסיכון מוגבר לתמותה באשפוז, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את הממצאים האקו-קרדיוגרפיים החריגים על-רקע נזק לשריר הלב והפרוגנוזה של ממצאים אלו בחולים עם COVID-19. לצורך כך, הם השלימו מחקר עוקבה בינלאומי, רב-מרכזי, שכלל 7 בתי חולים בניו-יורק ומילאן. הם אספו נתונים אודות חולים מאושפזים עם הוכחה מעבדתית ל-COVID-19, אשר השלימו בדיקת אקו-לב ואק”ג במהלך האשפוז. נזק לשריר הלב הוגדר בנוכחות עליה בריכוז טרופונין לבבי בעת ההתייצגות הקלינית או במהלך האשפוז.

מדגם המחקר כלל 305 חולים (גיל ממוצע של 63 שנים, 67% גברים). נזק לבבי תועד ב-190 מהחולים הללו (62.3%).

בהשוואה לחולים ללא נזק לשריר הלב, באלו עם נזק לשריר הלב תועדו יותר ממצאים חריגים בבדיקת אקו-לב, סמני דלקת גבוהים יותר ושכיחות גבוהה יותר של הפרעות אקו-קרדיוגרפיות מג’וריות, כולל הפרעה בתנועת דופן החדר, הפרעה גלובאלית בתפקוד חדר שמאל, הפרעה בדרגה II או III תפקוד דיאסטולי של חדר שמאל, הפרעה בתפקוד חדר ימין ותפליט פריקרדיאלי.

שיעורי התמותה באשפוז עמדו על 5.2% בקרב חולים ללא נזק לשריר הלב, 18.6% באלו עם נזק לשריר הלב ללא ממצאים חריגים באקו-לב ול 31.7% בחולים עם נזק לשריר הלב וממצאים חריגים בבדיקת אקו-לב.

לאחר תקנון רב-משתני, נזק לשריר הלב עם ממצאים חריגים בבדיקת אקו-לב לווה בסיכון מוגבר לתמותה, אך לא כך היה במקרה של נזק לשריר הלב ללא עדות לממצאים חריגים בבדיקת אקו-לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם COVID-19 אשר השלימו בדיקת אקו-לב, עדות להפרעה מבנית לבבית תועדה בשני-שליש מהחולים עם נזק לשריר הלב. נזק לשריר הלב לווה בסיכון מוגבר לתמותה באשפוז, בפרט כאשר זוהו ממצאים חריגים בבדיקת אקו-לב.

Journal of the American College of Cardiology 2020.

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה