גריאטריה

אבלציה באמצעות צנתר משפרת תוצאות קרדיווסקולארית בחולים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב (Europace)

אבלציה באמצעות צנתר מפחיתה את שיעורי התמותה ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב של חולים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Europace.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות ההשפעה של אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם אי-ספיקת לב והם השלימו מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת אבלציה לעומת טיפול תרופתי בחולים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי לזיהוי כל המחקרים שהשלימו השוואה בין אבלציה באמצעות צנתר ובין טיפול תרופתי בחולים עם אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים. תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי תמותה מכל-סיבה במחקרים עם מעקב לאורך לפחות שנתיים ואשפוז עקב אי-ספיקת לב הוגדר כתוצא הסיום המשני.

הסקירה כללה שמונה מחקרים עם 1,390 חולים, מהם 770 חולים חולקו באקראי לאבלציה באמצעות צנתר ו-683 חולקו לטיפול תרופתי.

מניתוח הנתונים עלה כי אבלציה באמצעות צנתר הפחיתה את הסיכון לתמותה, בהשוואה לטיפול תרופתי (סיכון יחסי של 0.61, P=0.003). אבלציה באמצעות צנתר גם הפחיתה את הסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב, בהשוואה לטיפול תרופתי (סיכון יחסי של 0.60, p<0.001). ההשפעה על אירוע מוחי לא הייתה מובהקת סטטיסטית (סיכון יחסי של 0.62, p=0.237).

החוקרים מדווחים כי תועדה הטרוגניות נמוכה בין המחקרים.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים, אבלציה באמצעות צנתר משפרת את התוצאות הקרדיווסקולארית, כולל אשפוזים עקב אי-ספיקת לב ותמותה.

 

Europace Oct 28, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה