ביטוח רפואי

ה-ECDC מזהיר מהתפשטות K pneumoniae היפרוירולנטי

הסיכון להתפשטות נוספת של Klebsiella pneumoniae היפרוירולנטי עמיד לקרבפנם בין מרכזי בריאות נחשב גבוה, כך מזהיר המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC)

הסיכון להתפשטות נוספת של הרצף ההיפרוירולנטי של Klebsiella pneumoniae מסוג 23 (ST 23), אשר עמיד לקרבפנם, בין מרכזי בריאות נחשב גבוה, כך מזהיר המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC).

בהערכת הסיכונים שלו, ה-ECDC דיווח כי מספר מדינות באיחוד האירופי והאזור הכלכלי האירופי (ה-EEA) מדווחות כי שיעור החיידק עם רצף זה הוכפל בין פי ארבעה עד עשרה, מאז הערכת הסיכון הקודמת ב-2021. מדינות אלו כללו את דנמרק, פינלנד, צרפת, הונגריה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד ונורבגיה. כמו כן, מספר המקרים הכולל שדווחו ל-ECDC על ידי מדינות אלו גדל מ-12 ל-143.

“העלייה במקרים של Klebsiella pneumoniae עמיד לקרבפנם, שדווחו ל-ECDC על ידי מדינות האיחוד האירופי/EEA, מעוררת דאגה בגלל חומרת זיהומי ה-Klebsiella pneumoniae בשילוב עם עמידותם לאנטיביוטיקה מהקו האחרון, מה שמקשה על טיפול בזיהומים”, אמרה דומיניק מונה, ראש מדור ECDC לעמידות לאנטי-מיקרוביאלית וזיהומים הקשורים לטיפול רפואי, בהודעה לעיתונות.

Klebsiella pneumoniae היפרוירולנטי גורם לזיהומים פולשניים, כגון דלקת ריאות או אבצס בריאות, אך קשור בעיקר לאבצסים בכבד אצל אנשים בריאים ומדוכאי חיסון כאחד. Klebsiella pneumoniae היפרוירולנטי מאבצסים פיוגנים בכבד חמורים אלה מתפשט לעתים קרובות לאתרים מרוחקים, מה שמוביל לדלקת קרום המוח, דלקת necrotizing fasciitis ואנדופטלמיטיס.

ה-ECDC הצביע על כך שזיהומי Klebsiella pneumoniae היפרוירולנטי מסכני חיים עלולים להתרחש אצל אנשים צעירים ובריאים וקשורים לתחלואה ותמותה גבוהים, בעיקר בשל הפולשנות הגבוהה של הפתוגן והתקדמות מהירה של הזיהום.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה