טיפול נמרץ

תוצאות מחקר ראשון מראות כי סילדנפיל (ויאגרה) מטפלת ביעילות ב-PPH

  ויאגרה (Oral sildenafil ) משפרת בצורה משמעותית את הסבילות לאימון, את תפוקת הלב, ואת איכות החיים במטופלים עם לחץ דם ריאתי גבוה ראשוני (PPH), כך על פי תוצאות מחקר ראשון שבדק את השפעת התרופה על PPH.

  הממצאים מבוססים על  תצפיות קליניות , ועל  תוצאות של מחקרים לא מבוקרים שדיווחו על ההשפעות המועילות של ויאגרה (סילדנפיל)  על PPH.   אמנם במקור יועדה לטיפול באין-אונות, סילדנפיל כעת היא תרופה מאד אפקטיבית לטיפול בחולים עם PPH, אומרים החוקרים; התרופה מקלה על הסימפטומים של חוסר סבילות למאמץ ,משפרת את יכולת האימון ובהשוואה לתרופות קיימות , זוהי תרופה פשוטה ללא תופעות לוואי רבות.

  החוקרים חילקו אקראית 22 מטופלים עם PPH לטיפול בסילדנפיל (25 עד 100 מ”ג 3 פעמים ביום בהתבסס על משקל גופם) או לטיפול בפלצבו. לאחר 6 שבועות, הוחלפו הטיפולים בין החולים למשך 6 שבועות נוספים.

  תרופת הסילדנפיל העלתה את זמן האימון על מכשיר ההליכון (treadmill ) ב-44%- מ-475 שניות בסוף טיפול הפלצבו עד ל-686 שניות בסוף הטיפול עימה. עם הסילדנפיל, האינדקס הלבבי השתפר משמעותית גם הוא ולחץ הדם הסיסטולי בעורק הריאה נפל . שיפור זה לווה על ידי שיפורים משמעותיים נוספים ברכיבי הדיספניאה והעייפות בשאלון איכות החיים.

  תגובות שנרשמו לידיעה  היו כי המחקר מעודד , אם כי  קטן וקצר טווח וכי יש להוסיף ולחקור את הנושא באמצעות מחקרים גדולים יותר , של כמה מאות משתתפים.

המחקר נתמך על ידי עמותת CARE, ארגון ללא מטרות רווח התומך במחקרים קליניים.

לידיעה  במדסקייפ

J Am Coll Cardiol 2004;43:1149-1153

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה