האם לרמות ויטמין D השפעה על תוצאות טיפולי פוריות בנשים צעירות? (Arch Gynecol Obstet)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי בנשים עם חסר ויטמין D מספר ביציות באיסוף קטן יותר לעומת נשים ללא חסר ויטמין D ושכיחות גבוהה יותר של סוכרת הריונית, רמז להשפעה אפשרית של חסר ויטמין D על הריונות לאחר טיפולי פוריות ותוצאות פרינטאליות בנשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות עם הפרעות פוריות.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את ההשפעה של רמות ויטמין D בדם על תוצאות טיפולי פוריות ותוצאות פרינטאליות בנשים צעירות ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות.

מדגם המחקר כלל 3,397 נשים מתחת לגיל 35 שנים שעברו מחזור IVF/ICSI ראשון בין 2018 עד 2019. הנשים סווגו לשתי קבוצות על-פי ריכוזי ויטמין D בדמן: חסר ויטמין D (פחות מ-50 ננומול/ליטר) או ללא חסר ויטמין D (50 ננומול/ליטר ומעלה). החוקרים ערכו השוואה בין שתי הקבוצות להערכת תוצאות השראת ביוץ, שיעור הריונות קליניים, שיעור מצטבר של לידות חי ותוצאות פרינטאליות.

החוקרים מדווחים כי 1,113 נשים ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות השיגו הריון בעקבות מחזור IVF ראשון. השוואת תוצאות בדיקות המעבדה בין שתי הקבוצות הדגימה מספר גבוה יותר משמעותית של ביציות באיסוף בנשים ללא חסר ויטמין D (15.2 לעומת 14.5, p=0.015). לאחר תקנון לערפלנים, לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעור מצטבר של לידות חי בין נשים עם חסר ויטמין D ואלו ללא חסר ויטמין D (71% לעומת 69%, p=0.314).

שיעורי הימצאות סוכרת הריונית היו גבוהים יותר בנשים עם חסר ויטמין D, בהשוואה לנשים ללא חסר ויטמין D הן בלידות עוברים טריים עם הריון יחיד (3.8% לעומת 1.2%) והן בלידות חי של תאומים (2.3% לעומת 1.5%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על השפעה אפשרית של חסר ויטמין D על תוצאות הריון ותוצאות פרינטאליות בנשים צעירות ללא תסמונת שחלות פוליציסטיות עם הפרעות פוריות. עם זאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור הממצאים.

Arch Gynecol Obstet, Mar 1, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה