המעבדה הרפואית

תוצאות מבטיחות לבדיקת דם חדשה לזיהוי סרטן לבלב בשלב מוקדם (מתוך הודעת חברת Immunovia)

בדיקת דם מהדור הבא הדגימה סגוליות של 98% ורגישות של 75% בזיהוי אדנוקרצינומה של צינוריות הלבלב בשלב I או II, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם היצרנית.

ברקע למחקר מסבירים המומחים כי סרטן לבלב הינה מחלה ממארת אלימה וקטלנית ויש מקום לפיתוח בדיקה פשוטה, מהירה ונוחה לזיהוי מוקדם של המחלה הממארת במטופלים בסיכון לסרטן לבלב.

בדיקת הדם, אשר השיגה את תוצאי הסיום העיקריים והמשניים במהלך המחקר שנועד לבחון את הדיוק שלה, מדויקת יותר מבדיקת הדם להערכת ריכוז CA19-9 בדם, סמן המשמש בדרך כלל לזיהוי מקרים של סרטן לבלב.

מדגם המחקר כלל 481 דגימות דם – 133 מהן מחולים עם אדנוקרצינומה של צינוריות הלבלב בשלב I או II ו-348 דגימות מקבוצת ביקורת של נבדקים בסיכון גבוה לסרטן לבלב משפחתי ותורשתי, חולי סוכרת, חולים עם נגעים שפירים בלבלב וביקורות בריאות.

תוצאות המחקר אישרו את ההתקדמות הטכנית לעומת בדיקת IMMray PanCan-d, הבדיקה מהדור הראשון שנועדה לזהות מקרים מוקדמים של סרטן לבלב. הבדיקה החדשה כוללת סמני חלבונים בדם טובים יותר, כך שהבדיקה פחות נשענת על ריכוזי CA19-9 בדם, אשר אינם מיוצרים ב-10% מהחולים ובמרבית החולים ממוצא אפריקאי.

ניתוח הנתונים להערכת הדיוק של בדיקת הדם החדשה כלל גם חולים עם רמות CA19-9 נמוכות.

מהחברה נמסר כי הם מתרגשים מאוד לקראת האפשרות כי בדיקת הדם החדשה שלהם תסייע באבחנה מוקדמת ושיפור ההישרדות של חולים הסובלים ממחלה ממארת פטאלית זו. הם מתכוננים לקראת השלב השני של מחקר הפיתוח עם השלמת ניתוחים סטטיסטיים נוספים, אשר יכללו גם מטופלים בסיכון גבוה לסרטן לבלב.

מתוך הודעת חברת Immunovia

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה