שיווק ומנהל רפואי

האם התקציב להרחבת הסל בשנת 2004 הועבר כבר לקופות ? לפי גורמים באגף התקציבים של משרד הבריאות התשובה חיובית, לפי שירותי בריאות כללית: לא הועבר עדיין כל תקציב

הערפל הנוגע ליישום בפועל של החלטות ועדת סל הבריאות מיולי 2003 לפיהן מספר תכשירים וטכנולוגיות (הבולטים שבהם הם גליבק, מבטרה, קיצוב דו חדרי ותרופות ללחץ דם ריאתי) היו אמורים להכלל בסל, עדיין נמשך.

כזכור, תוקף ההחלטה המקורי היה אמור להיות נובמבר 2003. האישור נדחה והמתין לאישור הממשלה במהלך דצמבר. גם זה לא קרה, ובינתיים הותנה האישור להרחבה בקיצוץ של 250 מיליון ש”ח בתרופות/טכנולוגיות אחרות (כאשר ערך התוספת שאושר ל- 2004 הוא 60 מיל’ ש”ח בלבד). לאחר מכן, ההתניה הזו בוטלה או לפחות נדחתה.

בינתיים, ע”פ עדויות של יצרנים ומשווקים – התרופות שהיו אמורות להכלל בסל ולהינתן לחולים המתאימים – עדיין לא ניתנות במסגרת הסל.

ניסינו לבדוק את המצב עם גורמים באגף הכלכלה של משרד הבריאות. נמסר לנו שלמעשה קיים כבר אישור תקציבי להרחבת הסל ב-60 מיל’ ש”ח, ושתוספת זו ניתנת/תינתן לקופות במסגרת הכספים המועברים באופן שוטף מהביטוח הלאומי לקופות (הכספים הנגבים מהתושבים בגין מס בריאות + תוספת והשלמה של משרד הבריאות). לפיכך, לפי אותם גורמים, אין מניעה מלספק את התרופות והטכנולוגיות אשר אושרו במסגרת הסל.

ביקשנו את תגובת שירותי בריאות כללית והתגובה הייתה קצרה ו…בוטה: “האינפורמציה לפיה הכספים כבר מועברים לקופות היא.. שקרית. ” .

כאמור, הערפל עדיין נמשך, ואנו מקווים בימים הקרובים לקבל התייחסות ותגובות של גורמים מוסמכים במשרד הבריאות והקופות כדי שהתמונה תהיה בהירה וברורה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה