שיווק ומנהל רפואי

המלצות ראשוניות של ה- NICE הבריטי באשר לשימוש ב-Plavix למניעה שניונית של OVE

ה- NICE הבריטי פרסם המלצות ראשוניות הנוגעות לשימוש ב-clopidogrel (פלויקס – Plavix ) ותרופות דיפירידמוליות בשיחרור מתואם (MR- Modified Release) למניעה שניונית של אירועי אוטם בכלי הדם. (OVE ).

ההמלצות אינן מתייחסות למטופלים אשר היו או נמצאים בסיכון לשבץ הקשור ל- AF , או למטופלים הנדרשים לטיפול מניעתי של אוטמים בכלי הדם לאחר ביצוע של רה-וסקולריזציה.

למטופלים אשר עברו שבץ איסכמי או TIA ההמלצות הן חלק מהמניעה השניונית של שבצים איסכמיים ו-TIA כלדלקמן:

 – השילוב של תרופות דיפירידמוליות MR ואספירין מוגבל למשך שנתיים ולאחר מכן יש לחזור לטיפול מונותרפי של אספירין.

– למטופלים אשר אינם סבילים לאספירין, טיפול בדיפרידמול MR בלבד למשך שנתיים.

– למטופלים שאינם סבילים לאספיריו ולדיפרידמול , ואשר עברו שבץ איסכמי – מתן של פלויקס למשך שנתיים.

– לחולים אשר עברו MI או שיש להם סימפטומים של PAD, הטיפול בפלויקס מומלץ כחלק מהמניעה השניונית של OVE במידה והם אינם סבילים לאספירין.

– אי סבילות לאספירין מוגדרת או כרגישות יתר, לרבות היסטוריה של דיספפסיות חמורות כתוצאה משימוש באספירין. שיעור הסובלים מרגישות לאספירין מוערך בכ-6%.

– בהנחה שכל המירשמים לדיפירדמול MR (עם או בלי אספירין) הם למניעה שניונית של שבץ איסכמי ו-TIA במטופלים אשר עברו כבר שבץ איסכמי או TIA , אז היישום של המלצות אלה אמור להביא לגידול בהוצאה על תרופות דיפירדמוליות MR בסד”ג של 4 מיליון שטרלינג (באנגליה). להערכת ה- NICE השימוש הנוכחי בפלויקס למניעה שניונית של OVE מתבצעת בקרב כ-50% מהאוכלוסיה שעברה MI או סובלת מ- PAD מוערך ב-26 מיליון שטרלינג. החיסכון להערכת ה- NICE כתוצאה מיישום ההמלצות עשוי להגיע לכדי כ- 17 מיליון שטרלינג בשנה.

כאמור, מדובר בשלב זה רק בהמלצות ראשוניות. ב-16 למרץ אמורה להתכנס הועדה להערכה כשעד ל-11 למרץ אמורות להתקבל הערות והשגות של אנשי המקצוע להמלצות אלה.

לדיווח ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה