שיווק ומנהל רפואי

ה- NICE ממליץ על שימוש של 9-12 חודשים בפלויקס לאחר MI מסוג non-ST-segment-elevation

ה- NICE הבריטי הפיץ המלצות ראשוניות לשימוש ב-clopidogrel (פלויקס – Plavix ) בטיפול ב-( non-ST-segment-elevation acute coronary syndrome (ACS :

– הטיפול בפלויקס בשילוב עם אספירין מומלץ בחולים הנמצאים בסיכון בינוני עד גבוה ל-MI או מוות.

– הטיפול המשולב עם אספירין מומלץ למשך 9-12 חודשים ממועד האירוע. לאחר מכן מומלץ להמשיך עם טיפול סטנדרטי, לרבות אספירין בלבד.

– הערכת ה- NICE היא שכמחצית מאירועי ה- MI  הם ( non-ST-segment-elevation (NSTEMI , מספר המוערך בבריטניה בכ-145,000 בשנה. בהנחה ש-80% מאירועים אלה יטופלו בפלויקס אזי העלות המוערכת של הטיפול בפלויקס היא כ-54 מיליון שטרלינג לשנה. ואולם, מכיוון שהפלויקס כבר נמצא בשימוש משמעותי ב-NSTEMI תוספת העלות של יישום ההנחיות המומלצות ע”י ה- NICE תהיה נמוכה משמעותית מסכום זה.

ישיבת המועצה להערכה האמורה לאשר את הממלצות אמורה להתקיים ב-16 למרץ, כאשר עד ל-11 במרץ מתקבלות הצעות והערות להמלצות אלה.

לדיווח ב-druginfo

יש לציין שבישראל, הטיפול לאחר MI שעבר גם צינתור הניתן במסגרת הקופות הוא בין 1 ל-3 חודשים בלבד. בקרוב עומד איגוד הקרדיולוגיה בישראל לפרסם נייר עמדה המתייחס לשימוש בפלויקס אשר כפי הנראה ימליץ על הארכת תקופת הטיפול בפלויקס בחולים המתאימים.

כמו כן , הערכות כלכליות שנעשו לאחרונה, בעולם ובארץ , מצאו שהטיפול בפלויקס למשך 9-12 חודשים אמור להביא לחיסכון משמעותי בעלויות הטיפול באירועים חוזרים, לרבות צינתורים וניתוחי מעקפים, כך שבחולים הנמצאים בסיכון גבוה סך עלות הטיפול עשוי להיות גם נמוך יותר מאשר טיפול סטנדרטי באמצעות אספירין בלבד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה