שיווק ומנהל רפואי

ביטאון ההסתדרות הרפואית הקנדית מפרסם מסמך פנימי של GSK שבו הומלץ שלא לחשוף תוצאות מחקרים של סרוקסט במתבגרים (BMJ )

ה-BMJ מדווח היום על פרסום שנעשה על ידי ה- CMAJ , ביטאון ההסתדרות הרפואית הקנדית, שבו מוצגים פרטים ממסך פנימי של חברת GSK, אשר ממליץ לעובדי החברה שלא לחשוף תוצאות שני מחקרים שבהם לא נמצאה יעילות בטיפול ב-paroxetine (סרוקסט) בדיכאון של מתבגרים.

ראוי לציין שהתרופה נאסרה בשנה האחרונה לשימוש במתבגרים וילדים במס’ מדינות בגלל שיעור גבוה יחסית של התאבדויות.באנגליה, משרד הבריאות המליץ לרופאים שלא לרשום את התרופה למטופלים מתחת לגיל 18.

בפרסום ב- CMAJ שבו מוצג המסמך הפנימי החסוי של GSK אשר הוכן ע”י צוות של ההנהלה הרפואית המרכזית, יש התייחסות לשני מחקרים (מחקר 329 ומחקר 377) שתוצאותיהם לא הראו כל יתרון (בהשוואה לפלצבו) בטיפול בדכאון של מתבגרים. שני המחקרים נועדו לתמוך בהרחבת האינדיקציה של הסרוקסט לילדים ומתבגרים.

הקבוצה שהוציאה את החוזר המליצה לחברה ל”נהל ביעילות את אופן ההפצה של הנתונים בכדי להביא למינימום נזק מסחרי”. בנוסף, נכתב במסמך ש”יהיה זה לא מקובל מסחרית לכלול הצהרה לפיה לא הושגה יעילות במחקרים אלה, שכן הדבר יערער את הפרופיל של סרוקסט”.

דובר GSK שהתייחס לפרסום ב-CMAJ אמר לנציגי הביטאון שהמזכר מציג מסקנה לא נכונה ואינו עקבי עם העובדות. GSK מחוייבת לעמוד בכל הדרישות להציג מידע בטיחותי. החברה, לטענתו, מתקשרת עם רופאים ומעבירה באופן שוטף מידע על יעילות ובטיחות באמצעות פוסטרים, אבסטרקטים ופרסומים אחרים.

BMJ  2004;328:422 ,21 February

לדיווח ב- BMJ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה