שיווק ומנהל רפואי

טיפול ב-Olaparib עשוי לשפר הישרדות בנשים עם מוטציית BRCA וסרטן שד גרורתי (Eur J Cancer)

טיפול ב- Olaparib(לינפארזה) עשוי לשפר את ההישרדות של נשים עם סרטן שד גרורתי ושלילי ל-HER2 עם מוטציית BRCA, בעיקר כאשר ניתן כקו-טיפול ראשון, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר OlympiAD שפורסמו בכתב העת European Journal of Cancer.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר OlympiAD בשלב 3, הטיפול ב- Olaparib לווה בהארכה משמעותית של משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה בהשוואה לטיפול כימותרפי לפי בחירת הרופא בנשים עם סרטן שד גרורתי, שלילי ל-HER2, עם מוטציית BRCA. מהניתוח האחרון של הנתונים עלה כי חציון משך ההישרדות הכולל עמד על 19.3 חודשים עם Olaparib לעומת 17.1 חודשים עם טיפול לפי בחירת הרופא. כעת מדווחים החוקרים על תוצאות מעקב ממושך פוסט-הוק עם מידע לאורך 25.7 חודשים נוספים.

מדגם  המחקר כלל נשים עם מוטציית BRCA, סרטן שד גרורתי שלילי ל-HER2, אשר קיבלו עד שני קווי טיפול כימותרפי כנגד מחלה גרורתית. המשתתפות חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת Olaparib (300 מ”ג פעמיים ביום) או טיפול כימותרפי לפי בחירת הרופא. במהלך מעקב מורחב, ההישרדות הכוללת נבחנה כל שישה חודשים.

בכלל אוכלוסיית המחקר (302 נשים), חציון משך ההישרדות הכוללת עמד על 19.3 חודשים עם Olaparib ועל 17.1 חודשים עם טיפול כימותרפי לפי בחירת הרופא (יחס סיכון של 0.89, רווח בר-סמך 95% של 0.67-1.18); חציון משך המעקב עמד על 18.9 ו-15.5 חודשים, בהתאמה.

שיעורי ההישרדות לאחר שלוש שנים עמדו על 27.9% עם Olaparib לעומת 21.2% עם טיפול כימותרפי לפי בחירת הרופא. עם טיפול ב- Olaparib, 8.8% מהנשים קיבלו את הטיפול במשך לפחות שלוש שנים, כאשר לא תועדו נשים שקיבלו את הטיפול הכימותרפי לפי בחירת הרופא לפרק זמן כזה.

כקו טיפול ראשון כנגד סרטן שד גרורתי, חציון משך ההישרדות הכוללת היה ארוך יותר עם Olaparib לעומת טיפול כימותרפי לפי בחירת הרופא (22.6 חודשים לעומת 14.7 חודשים; יחס סיכון של 0.55, רווח בר-סמך 95% של 0.33-0.95) ושיעורי ההישרדות לאחר שלוש שנים עמדו על 40.8% עם Olaparib לעומת 12.8% עם טיפול כימותרפי.

לא תועדו אירועים חריגים חמורים חדשים שנקשרו עם הטיפול ב- Olaparib.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתוני ההישרדות הכוללת עם טיפול ב- Olaparib תואמים לאלו שדווחו בעבר ממחקר OlympiAD. ממצאי המחקר תומכים בתועלת הישרדותית ארוכת-טווח של Olaparib, בפרט כטיפול קו-ראשון כנגד סרטן שד גרורתי.

Eur J Cancer, Feb 14, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה