סטודנטים

אתיקה רפואית – מספסל הלימודים לשימוש מעשי בשנים הקליניות (Academic Medicine)

למרות שמרבית בתי הספר לרפואה כוללים לימודי אתיקה רפואית במסגרת השנים הפרה-קליניות, עדיין קשה לשלב נושאים אלו בשימוש הקליני. במהלך הרוטאציות הקליניות ההתנהגות והגישה המקצועית של הסטדונטים מושפעת בצורה משמעותית.

פרוייקט חדש נועד לפתח כלים לשילוב לימודי אתיקה רפואית כחלק מההתפתחות המקצועית של הסטודנטים במסגרת הלימודים הקליניים.

החוקרים מתארים סדרת דיונים המנוהלת ע”י מדריכים מיומנים מהפקולטה, שבוצעו במהלך הרוטאציות של סטודנטים בשנה השלישית ללימודי רפואה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון בין 1998 ו-2003. לאחר הדיונים מילאו הסטודנטים והמדריכים שאלונים בכתב, ובשנת 2001 ערכו החוקרים ראיונות עם המדריכים.

סה”כ נערכו בתקופה זו 24 מפגשים ו-15 ראיונות עם מדריכים מהפקולטה בין 1999 ו-2001. הנושאים בהם עסקו היו נושאים אתיים דומים בהם נתקלו הסטודנטים. הסטודנטים דיווחו על מגוון שיטות לימוד דוגמאת מתי ואיך לדבר ומעבר לטיפול הממוקד בחולה ולא בהערכות שיקבלו, דבר שהעלה את הבטחון של הסטודנטים. מהפקולטה נמסר כי בנוסף נרשמו תוצאות חיוביות בהתפתחות המקצועית של הסטודנטים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי סטודנטים לרפואה בשנים הקליניות ניצבים בפני נושאים אתיים מאתגרים. במידה וחלק מהנושאים לא יטופלו, הם עלולים לשחוק את יכולות הסטודנטים לשמור ולפתח גישה מקצועית הולמת. הסטודנטים שהשתתפו בפרויקט הסכימו כי הוא מאפשר להתמודד עם הבידוד, לשתף חוויות ולהחליף רעיונות בנוגע לדרכים אפשריות לפתרון בעיות בעתיד.

Academic Medicine. 81(7):626-631, July 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה