סטודנטים

הכנת סטודנטים לרפואה לטיפול בקשישים (Academic Medicine)

מחקר חדש נועד לבחון תכניות אלטרנטיביות להתנסויות של סטודנטים לרפואה במטרה לשפר את הכישורים הנדרשים להכנתם לטיפול באוכלוסיית הקשישים.

בשנת 2000 החלו בבית הספר לרפואה באוניברסיטת דרום קרולינה בתכנית SMP (Senior Mentor Program), כחלק מגישה מקיפה לשלב תכנים מתחום הגריאטריה בתכנית הלימודים. תכנית SMP מקשרת בין סטודנטים ובין מתנדבים קשישים באוכלוסיה במהלך השנה הראשונה ללימודים.

הסטודנטים מבקרים את בני ובנות זוגם במהלך הלימודים בבית הספר לרפואה, ומבצעים משימות המשלימות את התכנים הכלולים בתכנית הלימודים המקובלת.

בכדי להעריך את יישום ויעילות תכנית SMP, החוקרים מתארים את מהלך התכנית ותוצאותיה, היקף המיומנויות שרוכשים הסטודנטים לרפואה לטיפול במבוגרים כפי שפורסמו ע”י AGS (American Geriatric Society), וניתחו את כיסוי התכנים הגריאטרים משנת 2000 עד 2005 באוניברסיטת דרום קרולינה, כפי שדווח ממילוי שאלונים (Medical School Graduation Questionnaire).

מהתוצאות עולה כי 379 סטודנטים לרפואה השתתפו בתכנית SMP במהלך התקופה שבין שנת 2000 ו-2005. 133 בוגרים ממחזור 2004 ו-2005 השלימו את התכנית. הסטודנטים ובני/בנות זוגם הקשישים שמחו והתרגשו מהתכנית. התכנית לא הובילה לעומס אדמיניסטרטיבי משמעותי.

אוניברסיטת דרום קרולינה כיסתה רק כמחצית מדרישות AGS לפני תכנית SMP, אך כעת מכסה 100% מהדרישות, כאשר כ-33% מהדרישות מולאו באופן ספציפי הודות לתכנית SMP.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לתכנית SMP השפעה משמעותית על הכנת הסטודנטים לרפואה להתמודדות עם אוכלוסיית המטופלים הקשישים.

Academic Medicine. 81(4):393-398, April 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה