סטודנטים

התמחות: סיוט בקצה האופק / אביב שגב ואמיר אבירם

לא ייאמן, 56 התמחויות שונות.

נדמה לנו שב-Iceberg, ברחוב בן יהודה, יש בערך 25 טעמים שונים של גלידה, וכל פעם לוקח לנו שעה-שעתיים להיות סגורים על מה שאנחנו רוצים.

אז 56 אופציות ?? וזה לא שכל אחת עולה 15 שקל, ומקסימום, שישי-שבת הבא מנסים אופציה אחרת…. זה תיק של 5 שנים, שרובנו כבר נגרור בו אישה וילדים.

אז החלטנו, כמו כל נותני שירות טובים לא רק לתת את המידע, אלא גם את המלצות הבית.

“שאלנו” את הרעיון מהספר המופתי “בית האלוהים” של סמואל שם (מי שלא יודע על מה אנחנו מדברים שירשום דחוף ב-To do list שלו:”לקרוא את בית האלוהים ולשקול שוב האם אני רוצה להיות רופא”), ועשינו טבלת יתרונות וחסרונות להתמחויות השונות.

מטעמי גודל היריעה, זמן, ומחסור כללי בהומור, בחרנו לבחון רק חלק מההתמחויות, ולא עסקנו בכולם.

אה, ורצינו להוסיף: המערכת מסירה כל אחריות מהחלטות שיעשו בעקבות כתבה זו.
כשתהיו כירורגים גרושים שלא זוכרים את תאריכי יום ההולדת של הילדים, מרדימים מכורים לסמים או פסיכיאטרים דיכאוניים עם עבר של שישה ניסיונות התאבדות, תזכרו שאמרנו: המערכת מסירה לחלוטין כל אחריות מהחלטות שיעשו בעקבות כתבה זו.

לדוג’, ניתן להתחיל מרדיולוגיה, או בשמה המדעי “רדיולוגיה אבחנתית”. אין ספק שתהיו מסמר המסיבה כאשר תגיעו זוהרים כמו סטיקלייט לכל מקום. המושג “אירוע נוצץ” יקבל משמעות חדשה לגמרי…

או כירורגיה אורתופדית ניתן היה להגיע לאותם הכישורים בנגריה המקומית ללא צורך בבילוי 12.5 שנים בלימודים מפרכים. אנא גשו לחנות “עשה זאת בעצמך” הקרובה למקום מגוריכם, קנו כלי עבודה (פטיש, משור, סכין יפנית ומלחם), מספר ברגים ורצועות מתכת והנה אתם מוכנים לעבודה. אנו יודעים שהשוואת הכירורגיה לנגרות כבר מזמן מיצתה את עצמה, אולם לא ניתן להלחם במציאות…

לגבי ההתמחויות המדהימות מיקרוביולוגיה וביוכימיה קליניות אין ספק שהעברת יתרת חייכם בחברת הבקטריות, המולקולות הייתה במוחכם בראיון הקבלה לפקולטה… ובכלל, מישהו, כולל המומחים לדבר, יודע במה מדובר?

פסיכיאטריה – להתמחות ארבע שנים כדי להבין שהכל באשמת אמא?

פסיכיאטריה של הילד והמתבגר להתמחות חצי שנה נוספת בכדי להבין שגם אמא מאשימה את סבתא?

קרדיולוגיה לחיות את החיים הבריאים לא לעשן, לא לאכול בשר אדום, לרוץ למרחקים ארוכים, לשמור על טיפוס אישיות A, להמנע משומנים, מכולסטרול וסביח אז איפה הכיף בחיים?!

נוירולוגיה יופי, עכשיו קיבלתם דיפלומה להגיד “לא יודע”!

נוירוכירורגיה יופי, עכשיו קיבלתם דיפלומה להגיד “לא יודע מה אני עושה”!

ילדים ראה ערך “גריאטריה”

גריאטריה ראה ערך “ילדים”

כירורגיה של בית החזה אז למדת 5.5 שנים נוספות. עכשיו זוז הצידה ותן לקרדיולוג לעשות את כל הצינתורים. אם תהיה נחמד אולי הוא יתן לך להביא לו קפה (שני סוכר…) מהקפיטריה.

כירורגיה פלסטית מה רע? להיות מוקף בישבנים וחזות נשיים ללא החדירות האנאליות  שבגסטרו או התורנויות הארוכות בגניקולוגיה ולעשות על זה יופי של כסף?

רפואה משפטית למה, לכל הרוחות, הלכת ללמוד רפואה? נקרופיליה מוסווית? אין מספיק תשומת לב מאבא ואמא? יותר מדי ירידות על רופאים ?

מחלות עור ומין אדום…אדום…אדום… אם אתה לא אוהד הפועל, אנו מתקשים להבין את הבחירה. למען האמת, סביר להניח שחיי המין דועכים במקצת? לא?

כירורגיה אורולוגית אם את אישה, אז יופי לך! ואם אתה גבר… אהמ…אהמ…אהמ…

גניקולוגיה קמת יום בהיר אחד, לאחר סיום הסטאז’, אמרת יפה שלום לאישה/בעל ונשקת לילדים נשיקת פרידה. הפעם הבאה שבה תתראו תהיה עוד 5.5 שנים…

ולסיכום, גסטרואנטרולוגיה האם יש צורך להכביר במילים? אנא פנה/י לפסיכיאטר הקרוב למקום מגוריך…

מעניין לבחון את הסקר שנערך בקרב הסטודנטים בפקולטה לרפואה בת”א לגבי ההתמחויות בהן הם מעוניינים בהמשך. בשנה א’ ההתמחות המבוקשת ביותר היא ילדים. ככל הנראה הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבשנה א’ עדיין לא התבגרנו מספיק. ההתמחות המבוקשת ביותר במקום השני היא הכירורגיה ולדעתנו שורש ההסבר טמון בדיסקציות אשר מוציאות את הפן הרע מכל אחד ואחד. במקום השלישי והמכובד יושבת לה הקרדיולוגיה כי מחלות לב הן הגורם מספר אחד למוות ועם כל כך הרבה חולים בטח יש גם קצת טבין ותקילין…

בשנה ב’ נותרת ההתמחות בילדים את במקום הראשון, אולם הכירורגיה מפנה את מקומה לטובת הגניקולוגיה. המשמעות המרתקת היא שהעתודאים הזכרים שבינינו גדלו בשנה והגיעו לפרקם… גם הקרדיולוגיה מאבדת את מקומה לטובת הפסיכיאטריה כי אין כמו חולה לבוש…

בשנה ג’, עם תחילת לימודי המערכות, חוזרת הקרדיולוגיה למקומה בראש הרשימה שוב האספקט הכלכלי גובר על רגש השליחות שבמקצוע. נוירולוגיה קופצת למקום השני והסיבה נעוצה בתחילת לימודי הנוירו במעבדות (selection bias למי שזוכר את הקורס בחשיבה כמותית…) והפסיכיאטריה נשארת במקום השלישי היציב והנוח.

מעניין לראות תוצאות של סקר דומה בתום הסטאז’ כולם בוחרים בהתמחות בבריאות הציבור…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה