סטודנטים

תוצאות טיפול ב-Semaglutide בחולים לפני ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך (מתוך כנס ה-AAOS)

אינסולין

בחולים עם השמנת-יתר אשר נטלו טיפול ב- Semaglutide לפני ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך תועדו תוצאות ניתוחיות דומות לאלו שלא טופלו בתרופה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons.

החוקרים השלימו מחקר שכלל מדגם מותאם של 1,232 חולים (גיל ממוצע של 62.7 שנים) עם השמנת-יתר (מדד מסת גוף ממוצע של 35.5 ק”ג/מ2) שעברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך. מבין אלו, 616 טופלו ב- Semaglutide לפני הניתוח ו-616 לא קיבלו את הטיפול התרופתי.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים שטופלו ב- Semaglutide תועד סיכון דומה לניתוח חוזר, זיהומים, הפרעת שימוש באופיואידים, תמותה, כשל נשימתי, תסחיף ריאתי/פקקת ורידים עמוקים, התייבשות, תחלואה קרדיווסקולארית, או דיסלוקציה, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מהממצאים עולה כי התוצאות לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך אינם שונים בין חולים שטופלו ב- Semaglutide ואלו שלא קיבלו את הטיפול התרופתי טרם הניתוח. ירידה במשקל באמצעות טיפול זה להפחתת הסיכון לגורמי סיכון לאחר הניתוח האורתופדי מהווה גישה בטוחה ויעילה מנקדת מבט כירורגית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות טיפול ב- Semaglutide בחולים המופנים לניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך. הם מוספים כי רופאים יכולים להמליץ בבטחה על תרופה זו לחולים המיועדים לניתוח האורתופדי .

מתוך כנס ה-AAOS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה