נאונטולוגיה

ומה חדש בסל הבריאות ? אין חדש…האוצר מעכב הרחבת הסל בקיצוצו…

דיווחנו כאן כבר מס’ פעמים על העיכוב באישור המלצות ועדת סל הבריאות, אשר היו אמורות להכנס לתוקף ב- 1/11/03, ואשר אישורן ע”י הממשלה נדחה כבר מס’ פעמים. נכון להיום, אין עדיין אישור, וכפי שזה נראה, האוצר מתנה את הרחבת הסל ב- 60 מיל’ ש”ח והכללת תרופות וטכנולוגיות חדשות (גליבק, מבטרה, סיכרון דו חדרי ועוד)  ב…צימצומו ב- 190 מיל’ ש”ח, היינו, הוצאת תרופות וטכנולוגיות קיימות בסל בסכום זה.

עיכוב זה מהווה למעשה גם הפרה של התחייבות לבג”צ שניתנה ב-24 לאפריל 2003. שר הבריאות הודיע לא מכבר שכנראה ש-60 מיל’ הש”ח שאושרו ואף הייתה לגביהן התחייבות לבג”צ, לא יאושרו , אלא אם כן יבוצעו בשיטת ה”שיחלוף”, היינו על כל שקל לתרופהטכנולוגיה חדשה לסל, צריך יהיה להעמיד תרופה/טכנולוגיה קיימת בסל שתצא מהסל.

מצב זה מעמיד את כל הגורמים המעורבים, ובעיקר את החולים הממתינים כבר כחצי שנה לתרופות והטנכולוגיות החדשות שבחלק מהמקרים ניתן להגדירן כמאריכות חיים,  במצב בלתי נסבל.

המשמעות של הוצאת תכשירים וטכנולוגיות מהסל היא להודיע לחולים מטופלים באותן תרופות וטכנולוגיות שמעתה ואילך עליהם יהיה לשאת במימומן המלא, מצב שהוא בעייתי ביותר מכל בחינה שהיא.

חמור מכך, לאישור והכללה בסל ממתינות גם תרופות וטכנולוגיות אשר הוגשו לועדה תחת קטגוריה D , היינו ללא תוספת עלות, ואשר מסיבות שונות נמנעת הועדה מלדון בהם ולאשרן.

לכתבה נרחבת בנושא הסל ב”הארץ” – נא להקליק כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה