נאונטולוגיה

אפשרות טיפול באמצעות Nebulized Nitroprusside בילודים הסובלים מכשל נשימתי היפוקסי (J Pediatr)

ממצאי מחקר שפורסם לאחרונה מעידים כי מתן Nebulized sodium nitroprusside, NP (שם מסחרי: Nipruss) משפר את החימצון בפעוטות הסובלים מכשל נשימתי היפוקסי ברמה דומה לזו שמופיעה בעקבות טיפול בשאיפת nitric oxide. הטיפול באמצעות Nebulized NP עשוי להוות אלטרנטיבה זולה יחסית לטיפול בשאיפת NO, שעלול להצריך העברה למרכז רפואי.

החוקרים בדקו את ההשפעות ההמו-דינמיות הסיסטמיות והריאתיות במתן nebulized NP (במינון של 5 מ”ג ובמינון של 25 מ”ג) ב-22 ילודים שנולדו בין השבועות 37-42 להריון וסבלו מהיפוקסיה (PaO2 < 100 mm Hg) במהלך ביצוע אוורור מכני של הריאות.

החוקרים נתנו מינון נמוך של nebulized NP על-ידי המסת 5 מ”ג של sodium nitroprusside נוזלי ב-2mL saline בריכוז 0.9%, והעברת התמיסה לתוך הזרוע הנשימתית של מעגל מכונת האוורור.

החוקרים מדווחים כי מתן 5 מ”ג של nebulized NP יצר עליה משמעותית בערכי PaO2, מ-64.6mmHg ל-90.1mmHg, (ועם p=0.04). במתן nebulized NP במינון של 25 מ”ג עלה ערך PaO2 ל-113.2mmHg (עם p=0.009).

החוקרים מוצאים כי גם ההבדלים בערכי ה-PaO2 הממוצע במתן nebulized NP במינון 5 מ”ג לעומת מתן nebulized NP במינון 25 מ”ג משמעותיים סטטיסטית (p=0.03).  

הם מדווחים גם כי בהשוואת השפעת מתן nebulized NP להשפעת הטיפול בשאיפת NO, נמצאה העליה ב-PaO2 הנובעת מן הטיפול דומה (52.1mHg לעומת 62.2mmHg, בהתאמה).

בהתבסס על הממצאים טוענים החוקרים כי nebulized NP עשוי להועיל בילודים הסובלים מכשל נשימתי היפוקסי כאשר טיפול בשאיפת NO איננו זמין במהירות. הם מציינים גם כי עלות הטיפול בשאיפת NO עלולה להגיע לכ-3000$ ליום, בעוד מחיר בקבוק המכיל 50 מ”ג NP הוא 0.50$.

J Pediatr 2003;143:640-643.

הערת העורך: מחיר הניטריק אוקסיד בארץ הוא זול מאד ולא בטוח שהוא כ”כ יותר יקר מניטרופרוסיד כך שבארץ המשמעות של ההפרשים במחיר כנראה זניחה

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה