נאונטולוגיה

טיפול ב-Nirsevimab יעיל מאוד במניעת אשפוזים של תינוקות עקב RSV (מתוך MMWR)

תינוק

מנתונים חדשים שפורסמו ב-Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי הנוגדן החד-שבטי Nirsevimab הדגים יעילות של 90% במניעת אשפוז עקב זיהום בנגיף RSV (או Respiratory Syncytial Virus) בתינוקות. ממצאי המחקר תומכים בהמלצות הנוכחיות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן התומכות במתן Nirsevimab ביילודים ותינוקות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי RSV הינו הגורם המוביל לאשפוז תינוקות בארצות הברית ובאוגוסט האחרון, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן המליץ על זריקה תוך-שרירית של Nirsevimab במינון 50 מ”ג לתינוקות במשקל של עד 5 ק”ג ובמינון של 100 מ”ג לתינוקות במשקל של 5 ק”ג ומעלה. כיום, האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים ממליץ כי כל התינוקות יקבלו טיפול ב- Nirsevimab להגנה מפני זיהום RSV חמור.

החוקרים בחנו את היעילות של Nirsevimab במדגם שכלל 699 תינוקות – 407 מקרים ו-292 ביקורות. הם כותבים כי שיעור גבוה יותר של תינוקות עם מצבים רפואיים בסיכון גבוה קיבלו Nirsevimab, בהשוואה לאלו ללא גורמי סיכון דומים (46% לעומת 6%, בהתאמה).

במסגרת המחקר הושלמו בדיקות PCR להערכת דגימות מדרכי הנשימה של התינוקות לנוכחות RSV וזיהומים נשימתיים נפוצים אחרים.

מנתונים מוקדמים עלה כי Nirsevimab הדגים יעילות של 90% כנגד אשפוז על-רקע RSV, עם חציון של 45 ימים מקבלת התרופה ועד להופעת תסמין תחלואה נשימתית אקוטית.

החוקרים כותבים כי הממצאים תומכים בהמלצות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן למתן Nirsevimab לתינוקות מתחת לגיל 8 חודשים להגנה מפני זיהום בדרכי נשימה תחתונות במהלך עונת ה-RSV הראשונה שלהם ולילדים בגילאי 8-19 חודשים בסיכון מוגבר למחלה חמורה משנית לזיהום הנגיפי.

MMWR, March 7, 2024

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה