נאונטולוגיה

הריון בקרב בנות נוער קשור בסיכון מוגבר לתמותה מוקדמת (JAMA Network Open)

הריון בקרב בנות נוער קשור בסיכון מוגבר לתמותה מוקדמת של אותן נערות, בין אם ילדו לידת חי ובין אם הן עברו הפלה, כך על פי מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open

הריון בקרב בנות נוער קשור בסיכון מוגבר לתמותה מוקדמת של אותן נערות, בין אם ילדו לידת חי ובין אם הן עברו הפלה, כך על פי מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open. לפי המחקר, בקרב 2.2 מיליון נערות באונטריו, קנדה, הסיכון למוות בטרם עת עד גיל 31 היה גבוה פי 1.5 בקרב אלו שעברו הריון אחד (כבת נוער) ופי 2.1 בקרב אלו עם שני הריונות או יותר.

“אף אדם לא צריך למות במהלך הילדות או הבגרות המוקדמת. מקרי מוות כאלה, בלתי צפויים וטרגיים, נובעים לרוב מסיבות הניתנות למניעה, כולל פציעה מכוונת”, אמר המחבר הראשי של המחקר. “נשים שחוות הריון בגיל העשרה ככל הנראה פגיעות יותר, ולעתים קרובות חוו היסטוריה של חוויות שליליות בילדות, כולל התעללות ואתגרים כלכליים”, הוסיף.

החוקרים ערכו מחקר עוקבה מבוסס אוכלוסייה של כל הבנות שהיו בחיים בגיל 12 מאפריל 1991 עד מרץ 2021 באונטריו. הם העריכו את הסיכון לתמותה מכל סיבה מגיל 12 שנים ואילך והקשר שלו ביחס למספר ההריונות של בני נוער בין הגילאים 12 ל-19 שנים והגיל בהריון הראשון. החוקרים התאימו את יחסי הסיכון לשנת הלידה, מחלות נלוות בגילאי 9-11 שנים, השכלה, רמת הכנסה ומיקום מגורים כפרי.

בהסתכלות על סיבת המוות, יחס הסיכון המותאם למוות בטרם עת היה 1.25 מסיבה שאינה פציעה, 2.06 מפציעה לא מכוונת ו-2.02 מפציעה מכוונת. תמותה מוקדמת שלא עקב פציעה הייתה שכיחה יותר ב-2.0 ל-10,000 שנות אדם, ופציעה לא מכוונת ומכוונת, ב-1.0 ל-10,000 שנות אדם ו-0.4 ל-10,000 שנות אדם, בהתאמה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה