נפרולוגיה

נתוני עולם אמיתי תומכים בתועלת של טיפול בוויגובי להפחתת משקל במבוגרים (מתוך ה-European Congress on Obesity)

במבוגרים עם עודף-משקל או השמנת-יתר שטופלו ב-Semaglutide (וויגובי) תועדה ירידה של 13.4% במשקל הגוף לאחר שנה אחת, כך עולה מנתוני עולם-אמיתי שהוצגו במהלך כנס ה-European Congress on Obesity.

מחקר קודם מצא כי הטיפול בוויגובי בתנאי עולם-אמיתי לווה בירידה של 10.9% במשקל הגוף לאחר שישה חודשים. במחקר עולם-אמיתי הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את התוצאות לאחר תקופת מעקב ארוכה יותר והם השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 305 מבוגרים עם עודף-משקל או השמנת-יתר שטופלו בוויגובי להפחתת משקל (73% נשים; גיל ממוצע של 49 שנים).

במסגרת המחקר נאספו נתונים אודות הירידה הכוללת במשקל הגוף מתחילת המחקר לאורך שנה אחת. החוקרים בחנו את השינויים בלחץ הדם, המוגלובין מסוכרר, רמות סוכר בצום ופרופיל השומנים מתחילת הטיפול ועד לאחר שנה אחת. עוד חושב שיעור המבוגרים שירדו לפחות 5%, 10%, 15% ו-20% ממשקל גופם.

החוקרים הצליחו לאסוף נתונים אודות השינוי במשקל הגוף לאחר שנה אחת אודות 110 משתתפים. מבין כלל המטופלים עם נתונים זמינים, השינוי הממוצע במשקל הגוף הכולל עמד על 13.4% (P<0.001). במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 תועדה ירידה קטנה יותר במשקל הגוף, בהשוואה למבוגרים לא סוכרת מסוג 2 (10.1% לעומת 16.7%, p=0.001). בכלל המדגם, 82% מהמטופלים ירדו לפחות 5% ממשקל גופם, 65% ירדו לפחות 10%, 41% ירדו לפחות 15% ממשקל גופם ו-21% מהמטופלים איבדו לפחות 20% ממשקל גופם.

בקרב המשתתפים תועד שיפור במספר מדדים מטבוליים וקרדיווסקולאריים לאחר שנה אחת, כולל לחץ דם סיסטולי נמוך יותר (שינוי ממוצע של 6.8- מ”מ כספית, P<0.001), לחץ דם דיאסטולי (שינוי ממוצע של 2.5- מ”מ כספית, p<0.001), כולסטרול כללי (שינוי ממוצע של 10.2- מ”מ כספית, p<0.001) וטריגליצרידים (שינוי ממוצע של 17.6- מ”מ כספית, p=0.005).

תופעת לוואי אחת או יותר על-רקע הטיפול התרופתי תועדה במחצית מהמטופלים בוויגובי (50.5%), כאשר תופעת הלוואי הנפוצה ביותר הייתה בחילה, אשר דווחה בקרב 38% מהמטופלים.

החוקרים כותבים כי בדומה למחקר האקראי, הם לא זיהו תופעות לוואי מג’וריות הקשורות בטיפול בוויגובי. בנוסף, הם תיארו שיפור במרבית המדדים המטבוליים, אשר עשויים להצביע על הפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם.

מתוך ה-European Congress on Obesity

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה