נוירואימונולוגיה

שימוש בקנאביס והשלכתו על ביקורים במיון (BMJ Open)

מאמר חדש שפורסם ב- BMJ Openהראה כי למשתמשי קנאביס סיכון מוגבר של 22% לביקור במחלקה לרפואה דחופה או לאשפוז

מאמר חדש שפורסם ב-BMJ Open הראה כי למשתמשי קנאביס סיכון מוגבר של 22% לביקור במחלקה לרפואה דחופה או לאשפוז. החוקרים סקרו נתוני רישומי בריאות לאומיים של 35,114 אנשים בגילאי 12 עד 65 בין ינואר 2009 לדצמבר 2015. מתוכם, 4807 מתוך 6425 שדיווחו על שימוש בקנאביס בשנה האחרונה הותאמו ל-10,395 משתמשים שמעולם לא השתמשו כקבוצת ביקורת. הגיל הממוצע של אוכלוסיית המחקר היה כ-35 שנים, 42% היו נשים, והדמוגרפיה הייתה דומה בין המשתמשים וקבוצת הביקורת.

באשר לתוצאות המחקר, הסיכויים לביקורים במיון או אשפוזים הקשורים בדרכי הנשימה לא היו שונים משמעותית בין משתמשי הקנאביס וקבוצת הביקורת )(3.6% לעומת 3.9%; 0.91 OR). לעומת זאת, למשתמשי קנאביס היו סיכויים גבוהים יותר באופן מובהק לביקורים או אשפוזים מכל סיבה )(30.0% לעומת 26.0%; OR 1.22), והתמותה מכל הסיבות הייתה 0.2% בשתי הקבוצות. בעיות הקשורות בדרכי הנשימה היו הסיבה השנייה בשכיחותה לביקורים מכל סיבה, מציינים החוקרים ל-Medscape. יש לציין כי היעדר הבדל בביקורים הקשורים לנשימה בין משתמשי קנאביס לאלו שאינם משתמשים סותר במידה מסוימת מחקרים קודמים בנושא זה.

התוצאים שאינם מובהקים עלולים לנבוע מגורמים שונים, לרבות חשיפה לא מספקת לעשן קנאביס בקרב משתמשים באוכלוסיית המחקר, שימוש בקנאביס לא באינהלציה, שסביר שפחות ישפיע על הנשימה, וחשיפה אפשרית בקרב קבוצת הביקורת. יחד עם זאת, החוקרים מציינים כי לאחר בקרה על משתנים מרובים, הסיכון לביקורים במיון או אשפוזים מכל הסיבות, היה גדול משמעותית בקרב משתמשי קנאביס מאשר בקרב קבוצת הביקורת, כאשר סיבות הקשורות לנשימה היו הגורם השני בשכיחותו לביקורים במחלקה לרפואה דחופה ואשפוזים מכל סיבה. מגבלות המחקר כוללות תכנון הרטרוספקטיבי ותצפיתי וחוסר היכולת לשלוט בכל הערפלנים, מציינים החוקרים. מגבלות אחרות כוללות שימוש בדיווחים עצמיים ופוטנציאל להטיה, חוסר היכולת לבצע ניתוח מינון-תגובה ומספר גבוה של משתמשי קנאביס לעיתים נדירות באוכלוסיית המחקר.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-BMJ Open Respiratory Research

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה