נוירולוגיה

TAVI הדגים תוצאות דומות ל-SAVR בחולים בסיכון נמוך (NEJM)

תוצאות של ניסוי אקראי שפורסמו ב-New England Journal of Medicine לא הראו הבדל משמעותי בתוצאות של שתי הגישות לאחר שנה של מעקב

חולים בסיכון נמוך וצעירים יותר עם היצרות אבי העורקים הזקוקים להחלפת מסתם אבי העורקים עשויים כעת להיות מועמדים להחלפת מסתם בגישת TAVI (החלפת מסתם דרך קטטר) הפחות פולשנית במקום החלפת מסתם אבי העורקים כירורגית (SAVR), שכן תוצאות של ניסוי אקראי שפורסמו ב-New England Journal of Medicine לא הראו הבדל משמעותי בתוצאות שלשתי הגישות לאחר שנה של מעקב.

ניסוי DEDICATE-DZHK6 שכלל 1404 חולים בני 65 ומעלה עם היצרות חמורה של אבי העורקים שהוקצו באופן אקראי ל-TAVI או SAVR לא מצא הבדל מובהק סטטיסטית בין השניים. עבור מוות מכל סיבה או שבץ שנה לאחר ההליך, התוצא העיקרי של המחקר, השיעורים היו 10% עבור SAVR ו-5.4% עבור TAVI לעומת שיעור אירוע כללי משוער של 6.2% בתחילת המחקר. יחס הסיכון בין השניים היה 1.14, מה שמקנה סיכון יחסי קטן של 14% ל-SAVR, אמר מחבר המחקר בראיון.

“המחקר מוסיף לראיות ש-TAVI באוכלוסיית חולים בסיכון נמוך עד בינוני בטוח ואינו נחות מ-SAVR לטווח זמן של שנה”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “למעשה, שיעורי האירועים היו נמוכים משמעותית עבור התוצא העיקרי ועבור כמה תוצאי משנה ב-TAVI בהשוואה ל-SAVR.”

המחקר כלל חולים עם סיכון ניתוחי נמוך עד בינוני על בסיס הערכת צוות מחלקת הלב, אמר המחבר הראשי והם עברו את ההליכים שלהם ב-38 מרכזי לב ברחבי גרמניה. הגיל הממוצע של אוכלוסיית החולים היה 74.3 שנים בזרוע ה-TAVI ו-74.6 שנים בזרוע ה-SAVR, כשאחוז החולים הגברים היה 56% ו-57.3%, בהתאמה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה