נוירוכירורגיה

הבטיחות והיעילות של Upadacitinib בחולים עם Ankylosing Spondylitis פעילה (Arthritis & Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Upadacitinibהינו טיפול יעיל לאורך שנה אחת בחולים עם Ankylosing Spondylitis (AS) שלא הגיבו היטב לטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים. בחולים שהחלו טיפול ב- Upadacitinib (רינבוק) לאחר טיפול דמה הודגמה יעילות דומה לזו שתוארה בחולים שקיבלו טיפול רציף ב- Upadacitinib.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של Upadacitinib לאורך שנה אחת בחולים עם AS. מחקר SELECT-AXIS 1 כלל מבוגרים עם AS פעילה ותגובה לא-מספקת לטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, אשר חולקו באקראי לקבלת Upadacitinib במינון 15 מ”ג, פעם ביום, או פלסבו. לאחר 14 שבועות, המשתתפים שחולקו לזרוע הפלסבו חצו לקבלת Upadacitinib וכל החולים המשיכו בקבלת Upadacitinib בתווית-פתוחה וטופלו בתרופה הפעילה עד שבוע 104. כעת מדווחים החוקרים על תוצאות הביניים לאחר 64 שבועות.

מבין 187 חולים, 178 השלימו את 14 שבועות המחקר ונכנסו לשלב הארכה בתווית-פתוחה. שיעור דומה של חולים בכל קבוצה (טיפול רציף ב- Upadacitinib או התחלת פלסבו ומעבר ל- Upadacitinib) שהשיגו תגובה לפי קריטריוני ASAS40 (Assessment of SpondyloArthritis international Society 40%) או עדות לפעילות מחלה נמוכה לפי סולם ASDASI (Ankylosing Spondylitis Disease Activity Score) לאחר 62 שבועות: 70% ומעלה מהחולים השיגו תוצאים אלו.

יתרה מזאת, לאחר 64 שבועות, לפחות 34% מהחולים השיגו מדד ASDAS שהעיד על מחלה לא-פעילה או מדד ASAS שהעיד על הפוגה חלקית.

השינוי הממוצע מתחילת המחקר ועד לאחר 64 שבועות במדדי כאב, תפקוד דלקת הצביע על שיפור עקבי או השפעה ממושכת לאורך תקופת המחקר.

בקרב 182 חולים שטופלו ב- Upadacitinibתועדו 618 אירועים חריגים (260.1 מקרים ל-100 שנות-מטופל). לא תועדו זיהומים חמורם, אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, אירועי תרומבואמבוליזם ורידי, התנקבות מערכת עיכול, או מקרי תמותה.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות לאורך זמן של Upadacitinib בחולים עם AS בהם תועדה תגובה לא-מספקת לטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

Arthritis & Rheumatology 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה