נוירוכירורגיה

מרכיבי משקפיים בסיכון נמוך יותר להידבק בקורונה (מתוך אתר MedRxiv)

בקרב אלו המקפידים להרכיב משקפיים בקביעות תועדה ירידה מתונה בסיכון להדבקה בנגיף הקורונה, בעוד שעדשות מגע לא סיפקו הגנה נוספת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו באתר MedRxiv וטרם עברו סיקור עמיתים.

למעלה מ-19,000 משתתפים במחקר Virus Watch באנגליה וויילס השיבו לשאלון אודות השימוש בעדשות מגע ומשקפיים. החל מיוני 2020, המשתתפים דיווחו כל שבוע על סטטוס הדבקה בנגיף הקורונה, כאשר למעלה מ-11,000 סיפקו דגימות דם חודשיות במטרה לקבוע אם נדבקו בנגיף.

לאחר שלקחו בחשבון גורמי סיכון אחרים, החוקרים מצאו כי הסיכון להדבקה בנגיף היה נמוך ב-15% באלו שדיווחו כי הרכיבו משקפיים בקביעות, בהשוואה לאלו שלא הרכיבו כלל משקפיים. ההשפעה המגנה הייתה קטנה יותר באלו שדיווחו כי המשקפיים הפריעו להם לעטות מסכה ולא תועדה השפעה מגנה בקרב אלו שהרכיבו עדשות מגע.

ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של העיניים כמקור הדבקה בנגיף הקורונה, כאשר בקרב אלו שהרכיבו משקפיים בקביעות תועד סיכון מופחת להדבקה בנגיף.

החוקרים כותבים כי יש לשקול שימוש במשקפי מגן כחלק מהאמצעים הנרחבים יותר למניעת הדבקה בנגיף בקהילה ויש לקחת ממצאים אלו בחשבון בהתמודדות עם מגפות בעתיד ובמקצועות עם חשיפה רבה, כולל צוותים רפואיים.

מתוך אתר MedRxiv

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה