אונקולוגיה

איגוד ה-ASCO קורא לנקוט באמצעים אגרסיביים להגברת שיעור חיסונים כנגד נגיף HPV (מתוך J Clin Oncol)

חיסונים כנגד נגיף HPV (Human Papillomavirus) זמין לשימוש מזה כעשר שנים, אך למרות המלצות של איגודים מקצועיים רבים למתן החיסון, היקף השימוש בחיסון בארצות הברית נותר נמוך.  כעת, איגוד ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology) נוקט עמדה ובהצהרה מטעמו נמסר כי האיגוד קורא לאמצעים אגרסיביים להגברת היקף מתן החיסונים כנגד נגיף HPV להגנה מפני ממאירויות מסכנות חיים.

מהנתונים בארצות הברית עולה כי 36% מהבנות ו-14% מהבנים מקבלים את כל משטר החיסונים המומלץ כנגד HPV, הנדרש להגנה.

לאור העובדה שמדובר בחיסונים בטוחים ויעילים, המומחים מטעם ה-ASCO טוענים כי ישנה אפשרות למנוע את המקרים של הממאירויות ההרסניות הקשורות בזיהום הנגיפי, דוגמת סרטן צוואר הרחם. עם זאת, במידה ולא תחול עליה מהירה בשיעור החיסונים של בנים ובנות, חלק גדול מהם לא יזכו להגנה זו.

בהצהרה מסבירים המומחים כי בעבר איגודים מקצועיים רבים בארצות הברית המליצו על מתן החיסון, כולל American Cancer Society, American College of Obstetrics and Gynecology, American Dental Association, American Head and Neck Society, American Nurses Association, American Pharmacists Association, Association of Immunization Managers, Society for Adolescent Medicine, Society of Gynecologic Oncology.

בנוסף, נשלח מכתב משולב של מספר איגודים, שיועד לכל הרופאים ובו דחקו ברופאים להמליץ בחום על מתן החיסונים. כעת האונקולוגים מתבקשים ע”י האיגוד המקצועי שלהם, ה-ASCO, להצטרף למאמצים ולתמוך במתן החיסונים כנגד הזיהום הנגיפי.

באיגוד ASCO מאמינים כי אונקולוגים יכולים לשחק תפקיד חיוני בהגברת היקף החיסונים כנגד זיהום בנגיף HPV.

J Clin Oncol. Published online April 11, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה