אונקולוגיה

התועלת של התערבות ניתוחית בגרורות לחוליות על-רקע סרטן ריאות (J Med Case Reports)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Medical Case Reports מדווחים חוקרים כי מדד Tokuhashi המעודכן עשוי לספק תת-הערכה של ההישרדות של חולים עם סרטן ריאות, בהם תתכן תועלת דומה להתערבות ניתוחית כמו בחולים עם גרורות לחוליות על-רקע מחלות ממאירות אחרות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גרורות לחוליות נחשבות לסמן פרוגנוסטי גרוע יותר בחולים עם סרטן ריאות, בהשוואה לממאירויות אחרות, אך מחקרים קליניים שפורסמו לאחרונה דיווחו על שיפור הישרדות כוללת של סרטן ריאות. כעת הם השוו את הפרוגנוזה לאחר-ניתוח של גרורות שברי חוליות עקב סרטן ריאות ועקב סוגים אחרים של מחלות ממאירות.

בתקופה שבין 2011 עד 2015, סך כולל של 41 חולים יפנים (גיל ממוצע של 73 שנים) השלימו ניתוח בשל גרורות של עמוד השדרה במרכז של החוקרים. החוקרים סיווגו את המשתתפים לקבוצות לפי סוג הממאירות: ריאות (10 חולים), ערמונית, שד, או בלוטת תריס (12 חולים) וממאירויות אחרות (9 חולים). בהמשך הם השוו את ההישרדות ואת מדד Tokuhashi המעודכן, השוואה שסיפקה את הבסיס לבחירת מהלך הטיפול.

משך המעקב הממוצע עמד על 16.5 שנים. רק 7 מבין 31 חולים (22.6%) שרדו בעת ביקור המעקב האחרון. סיווג Frankel השתפר משמעותית לאחר הניתוח רק בחולים עם סרטן ריאות וסרטן ערמונית/שד/תירואיד. מדד Tokuhashi המעודכן היה שונה בין הקבוצות והיה נמוך יותר משמעותית בקבוצת החולים עם סרטן ריאות, בהשוואה לסרטן ערמונית/שד/תירואיד. ההישרדות לאחר ניתוח הייתה קצרה יותר משמעותית בקבוצת החולים עם סרטן ריאות, בהשוואה לחולים עם סרטן ערמונית/שד/תירואיד, אך ללא הבדלים בין קבוצת החולים עם סרטן ריאות או ממאירויות אחרות.

J Med Case Reports. 2017;11(4)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה