תשישות וישנוניות הם סיכונים בטיחותיים אינהרנטיים ברשתות התחבורה השיתופית כיום, כך מזהיר איגוד ה-American Academy of Sleep Medicine. בנייר עמדה חדשה מטעם האיגוד, קוראים המומחים לרשתות תחבורה שיתופית, משרדי ממשלה, אנשי מקצוע רפואי ורשויות אכיפת החוק, להתייחס לתשישות של הנהגים כאל סיכון לבטיחות הציבור.
נהיגה בזמן תשישות הינה תופעה נפוצה ומדובר בהזדמנות טובה לשתף פעולה ולהתמודד עם הסיכון האמיתי הנ"ל. במאמר שפורסם במהלך חודש מרץ בכתב העת Journal of Clinical Sleep Medicine קוראים המומחים לתת את הדעת לעליה בפופולאריות של רשתות תחבורה שיתופית ולהתייחס לסוגיות בקרה ובטיחות שעדיין לא קיבלו מענה.
לדוגמא, נהגים רבים העובדים בתעשיה עובדים לעיתים קרובות בעבודות אחרות ונוהגים בזמן הפנוי שלהם, דבר העשוי להתיר להם כמה שעות בודדות לשינה. בנוסף, הנהגים הללו אינם עוברים בדיקות סקר לבעיות רפואיות העשויות לפגוע בעירנות, דוגמת דום נשימה חסימתי בשינה. חלק מהחברות כעת דורשות הפסקות מנוחה לאחר משמרות נהיגה ארוכות, אך עשוי להיות קשה לאכוף זאת.
בין השנים 2005-2009, למעלה מ-83,000 תאונות יוחסו לנהיגה בזמן ישנוניות. בנוסף, כ-20% מהתאונות הצביעו על תשישות של הנהג כגורם תורם.
על נהגים החשים עייפות למצוא מקום בטוח לחנות ולנוח כ-20 דקות. התנומות הללו אינן מיועדות רק לתינוקות ואותן 20 דקות עשויות להציל את חייהם של הנהגים.
חברות תחבורה שיתופית Uber ו-Lyft פרסמו המלצות בטיחות לנהגים באתרי האינטרנט שלהן והן עובדות עם חוקרים במקומות אחרים במטרה לבחון לעומק את ההתנהגות של נהגים ישנוניים.
J Clin Sleep Med 2018
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!