אונקולוגיה

מאפיינים שונים של תסמונת Takotsubo עשויים להצביע על הבדלים בפרוגנוזה של החולים (J Am Coll Cardiol)

בעבר סברו כי תסמונת Takotsubo (Takotsubo Syndrome, או TTS) הינה הפרעה שפירה, תסמונת הלב השבור, ורק לאחר שנים נמצא כי מדובר במצב העשוי להיות מסכן חיים. מנתונים חדשים כעת עולה כי האמת שוכנת איפשהו באמצע. במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים כי זיהו כי בחולה הקלאסי עם TTS עם טריגר רגשי תועדה הישרדות ארוכת-טווח די טובה, בהשוואה לאלו בהם הטריגר כלל אירוע גופני או הפרעה נוירולוגית, עם או בלי גורם דחק ברור.

במחקר הנוכחי השוו החוקרים את הפרוגנוזה בין TTS ותסמונת כלילית חדה ובחנו את התוצאות בטווח הקצר והארוך בחולי TTS על-בסיס טריגרים שונים. המחקר כלל חולים עם TTS שנכללו במאגר International Takostubo Registry והשוו את התמותה ארוכת הטווח של חולים אל מול חולים תואמים בגיל ומין עם תסמונת כלילית חדה. בנוסף, התוצאות בטווח הקצר והארוך נבחנו בין קבוצות שונות, בהתאם לטריגרים לתסמונת.

החוקרים מדווחים כי בחולים עם TTS תועד סיכון לתמותה בטווח הארוך שהיה דומה לסיכון בחולים עם תסמונת כלילית חדה. מבין 1,613 חולים עם TTS, טריגר נפשי זוהה ב-485 חולים (30%). מבין 630 חולים (39%) עם תסמונת על רקע טריגר גופני, ב-98 חולים (6%) זוהו הפרעות נוירולוגיות אקוטיות, בעוד שביתר 532 החולים (33%), פעילות גופנית, מצבים רפואיים, או פרוצדורות, היו הטריגר שהוביל לתסמונת. ביתר 498 החולים (31%) לא זוהה טריגר ברור לתסמונת TTS.

בחולים עם TTS בעקבות דחק גופני תועדו שיעורי תמותה גבוהים יותר, בהשוואה לחולים עם תסמונת כלילית חדה במהלך מעקב ארוך-טווח, בעוד שבחולים עם תסמונת TTS על-רקע דחק נפשי תועדו תוצאות טובות יותר, בהשוואה לחולים עם תסמונת כלילית חדה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם TTS, התוצאות ארוכות הטווח דומות לאלו של חולים עם תסמונת כלילית חדה, התואמים בגיל ומין. בנוסף, הם מצאו כי TTS עשוי להיות מצב שפיר או מסכן-חיים, בתלות בטריגר שהוביל לתסמונת הלבבית. הם מציעים לסווג מחדש את התסמונת על-בסיס הטריגרים, גישה העשויה לסייע בחיזוי התוצאות בטווח הקצר והארוך של חולים עם תסמונת זו.

J Am Coll Cardiol. 2018;72:874-882

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה