אונקולוגיה

טיפול משולש עשוי להאריך הישרדות חולים עם ממאירויות בדרכי המרה (JAMA Oncol.)

תוספת Nab-Paclitaxel למשלב Gemcitabine-Cisplatin עשוי להביא להארכת ההישרדות של חולים עם ממאירויות מתקדמות בדרכי מרה, בהשוואה למשלב Gemcitabine-Cisplatin בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב 2, אשר פורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת JAMA Oncology.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין הישרדות ללא-התקדמות ותוספת Nab-Paclitaxel למשלב Gemcitabine-Paclitaxel בטיפול בחולים עם ממאירות מתקדמת בדרכי מרה. החוקרים השלימו מחקר בתווית-פתוחה, בשלב 2, שכלל 62 חולים. המשתתפים טופלו תחילה ב-Gemcitabine, Cisplatin ו-Nab-Paclitaxel. בשל אירועים חריגים המטולוגיים בקרב 32 המטופלים הראשונים, המינונים הופחת ב-28 החולים הבאים. תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות בניתוח לפי כוונה לטיפול.

החוקרים מדווחים כי 60 חולים החלו במחקר (גיל ממוצע של 58.4 שנים), כולל 38 חולים עם כולנגיוקרציונמה תוך-כבדית (63%), 9 אובחנו עם כולנגיוקרצינומה חוץ-כבדית (15%), 13 אובחנו עם סרטן כיס מרה (22%), 47 חולים סבלו ממחלה גרורתית (78%) ו-13 חולים (22%) אובחנו עם מחלה מתקדמת-מקומית.

חציון משך המעקב עמד על 12.2 חודשים, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 11.8 חודשים. שיעורי התגובה החלקית עמדו על 45% ושיעורי בקרת המחלה עמדו על 84%. חציון ההישרדות הכולל עמד על 19.2 חודשים.

הערכת בטיחות הטיפול התבססה על נתונים אודות 57 חולים, אשר קיבלו חציון של 6 מחזורי טיפול; 26 חולים (46%) נותרו תחת המינון ההתחלתי לאורך המחקר. אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה תועדו ב-58% מהחולים, תשעה חולים (16%) פרשו מהמחקר בשל אירועים חריגים. נויטרופניה הייתה תופעת הלוואי הנפוצה בדרגה 3 ומעלה (19 חולים, 33%).

מניתוח פוסט-הוק עלה כי לא היה קשר מובהק בין יעילות הטיפול ובין המינון ההתחלתי, סוג הגידול, או מצב המחלה. עוד עלה כי הסבילות לטיפול הייתה טובה יותר עם הטיפול במינון מופחת, בהשוואה למינון גבוה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוספת Nab-Paclitaxel למשלב Gemcitabine-Cisplatin הובילה להארכת חציון הישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת, בהשוואה ל-Gemcitabine-Cisplatin בלבד.

JAMA Oncol. Published online April 18, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה