אונקולוגיה

מקומו של טיפול ב-Ipilimumab במינון נמוך בחולים עם מלנומה בסיכון גבוה (מתוך כנס ASCO)

הטיפול בחולים עם מלנומה בסיכון גבוה ב-Ipilimumab (יירבוי) הוביל לשיפור ההישרדות הכוללת, בהשוואה לטיפול ב-Interferon-alpah-2b במינון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology.

מדגם המחקר כלל מבוגרים עם אבחנה של מלנומה בשלב IIIB, IIIC, או IV, לאחר הסרה כירורגית מלאה. החולים לא קיבלו טיפול סיסטמי קודם למלנומה וחולקו באקראי בתוך 12 שבועות מהניתוח.

במסגרת המחקר, 523 חולים חולקו לטיפול ב-Ipilimumab במינון 3 מ”ג/ק”ג, 636 חולים חולקו לטיפול באינטרפרון ו-511 חולים חולקו לטיפול ב-Ipilimumab במינון 10 מ”ג/ק”ג. למעלה מ-60% מהמשתתפים בכל קבוצה היו גברים; הגיל הממוצע עמד על כ-53 שנים. רק כ-10% מהחולים אובחנו עם מחלה בשלב IV.

מניתוח לפי כוונה לטפל עלה כי בקרב מטופלים ב- Ipilimumab במינון 3 מ”ג/ק”ג שיעורי התמותה היו נמוכים ב-22%, בהשוואה לחולים שטופלו באינטרפרון (p=0.044). החוקרים מסבירים כי בפעם הראשונה בהיסטוריה של טיפול אדג’וונטי למלנומה, המחקר הדגים שיפור משמעותי בתוצא העיקרי של הישרדות כוללת אל מול טיפול ביקורת פעיל שהוכח בעבר כמשפר הישרדות.

הטיפול ב- Ipilimumab גם הדגים מגמה משמעותית למניעת הישנות, כאשר בקרב אלו שטופלו ב- Ipilimumab במינון 3 מ”ג/ק”ג תועד סיכוי גבוה ב-15% לשרוד ללא הישנות המחלה, בהשוואה לחולים שטופלו באינטרפרון (p=0.065).

עם זאת, הטיפול ב- Ipilimumab במינון 10 מ”ג/ק”ג לא לווה בתוצאות כה טובות. בקרב חולים שטופלו במינון זה הודגמה ירידה של 12% בסיכון לתמותה וירידה של 16% בסיכון להישנות המחלה, בהשוואה למטופלים באינטרפרון, אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

עם זאת, שיעור נמוך יותר של חולים שטופלו ב- Ipilimumab המשיכו למשטרי הצלה אחרים שכללו טיפולים אימונותרפיים, מעכבי טירוזין קינאז ושילובים עם Ipilimumab. כ-52% מהחולים בקבוצת הטיפול ב- Ipilimumab במינון גבוה קיבלו טיפול הצלה, בהשוואה ל-70% מהחולים שהחלו ב- Ipilimumab במינון נמוך; 86% מהחולים שטופלו באינטרפרון קיבלו טיפול הצלה כאשר המחלה חזרה.

מתוך כנס ASCO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה