אונקולוגיה

שכיחות גבוהה של ביטוי PD-L1 בסרטן ריאות מסוג NSCLC (מתוך Lung Cancer)

בגידולי ריאה מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) מתקדמים-מקומית או גרורתיים שכיחות גבוהה של ביטוי PD-L1 (Programmed Death Ligand 1), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת Lung Cancer.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ביטוי PD-L1 שימש לזיהוי חולים עם NSCLC בהם סיכוי גבוה יותר לתועלת מטיפול ב-Pembrolizumab (קיטרודה). שכיחות ביטוי PD-L1 נבחנה בעיקר באוכלוסיות חולים שלקחו חלק במחקרים ומעט ידוע אודות השכיחות העולמית בתנאי עולם-אמיתי של ביטוי PD-L1 בתאי גידול בחולים עם NSCLC מתקדם או גרורתי מ-18 מדינות שונות.

במסגרת מחקר EXPRESS, החוקרים בחנו נתוני דגימות-גידול אודות 2,368 חולים עם NSCLC בשלב IIIB/IV במטרה לקבוע את שיעורי הימצאות PD-L1 כאחוז מתאי גידול ויאביליים עם עדות לצביעה חלקית או מלאה של הממברנה (מדד Tumor Proportion Score, או TPS).

בסיכומו של דבר, 48% מדגימות הגידול הדגימו PD-L1 TPS של פחות מ-1%, ב-52% עמד מדד TPS על לפחות 1% וב-22% המדד עמד על 50% ומעלה. שיעורי ההימצאות היו דומים בין אזורים גיאוגרפיים שונים.

דגימות גידול עם PD-L1 TPS של 50% ומעלה היו פחות נפוצות בחולים עם מוטאציות EGFR ואלו עם טרנסלוקציות ALK. לא זוהה קשר בין מאפיינם דמוגרפיים או קליניים אחרים עם הבדלים בשיעורי הימצאות ביטוי PD-L1.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו מעידים כי ב-52% מהחולים עם NSCLC מתקדם ניתן לזהות ביטוי PD-L1 על תאי גידול וחולים אלו עשויים להיות מועמדים מתאימים לטיפול מונותרפי ב-Pembrolizumab.

Lung Cancer 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה