אונקולוגיה

טיפול ב- apalutamide (ארלידה) ב- nmCRPC קשור לסבילות ואיכות חיים טובים יותר בהשוואה ל- enzalutamide (אקסטנדי) (Adv Ther)

ערמונית

ע”פ מחקר חדש המתפרסם ב- Adv Therעולה שהטיפול בסרטן ערמונית לא גרורתי (nmCRPC) באמצעות   apalutamide (ארלידה) היה קשור לסבילות ואיכות חיים מותאמת טובה יותר בהשוואה ל- enzalutamide (אקסטנדי) .

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבצע השוואה עקיפה בין אפלטוטיד ואנזלוטמיד ביחס לסבילות ואיכות חיים הקשורה לבריאות (HRQoL) בקרב גברים עם סרטן ערמונית שאינו גרורתי סרטן הערמונית .

לצורך כך נעשה שימוש בנתונים ברמת המטופלים ממחקר SPARTAN [טיפול באפלטרומיד + אנדרוגן (ADT) לעומת פלצבו + ADT) ונתונים מצטברים שפורסמו במחקר PROSPER (אנזלוטמיד + ADT לעומת פלצבו + ADT).

השוואה עקיפה מותאמת עם התאמה מעוגנת (MAIC) נערכה על ידי שקלול מאפייני הבסיס של החולים מ- SPARTAN כדי להתאים למאפייני הבסיס המצטברים ב- PROSPER. יחסי הסיכויים (ORS) בין תופעות לוואי מדווחות (AEs) הוערכו ע”י יחס ריבועים פחותים מנקודת הבסיס למעקב .

לצורך מדידת ה-HRQoL [נמדד עם הערכה פונקציונלית של ניקוד סרטן הטיפול בערמונית (FACT-P)] עם 95% רווח סמך נכללו דיווחים שכללו עייפות, סומק חם, בחילה, שלשול, יתר לחץ דם, נפילות, סחרחורת, ירידה בתיאבון, דלקת פרקים, אסטמה וכאב ראש. בנוסף, נבדקו גם דיווחים על הפרעות קשב וריכוז.

החוקרים מדווחים כי מתוך 1207 משתתפי מחקר SPARTAN 1171, הותאמו ל- 1401 מטופלי מחקר PROSPER .

נמצא שיחסית לאנזלוטמיד, אפאלוטמיד הדגים פרופיל סבילות טוב יותר:  הסתברות גבוהה יותר להופעת עייפות מופחתת [p (OR <1) = 99.5%], יתר לחץ דם [p (OR <1) = 99.2%], ירידה בתיאבון [p (OR <1) = 98.3%], נפילות [p (OR <1) = 90.3%], כאבי ראש [p (OR <1) = 86.7%] ובחילה [p (OR <1) = 80.0%].

ההסתברויות לפחות תופעות לוואי ותופעות לוואי חמורות עם אפלוטמיד לעומת אנזלוטמיד היו 66.9% ו- 90.9% בהתאמה.

יחסית לאנזלוטמיד, הטיפול באפלוטמיד היה קשור גם להסתברות גבוהה יותר להשגת מדד HRQoL טוב יותר על סמך הציון הכולל של FACT-P :  [p(diff > 0) = 73.1%] .

כמו כן ההסתברות ל- HRQoL גבוה יותר עם אפלטוטמיד לעומת אנזנלוטמיד הייתה הגבוהה ביותר עבור מדד איכות החיים הגופני ( [p (diff> 0) = 97.3%] והפונקציונאלי [p (diff> 0) = 86.7%] כמו גם מדד איכות החיים הקשור לכאב [p (diff> 0) = 90.1%].

החוקרים מסכמים כי טיפול בגברים עם nmCRPC באמצעות אפלטוטמיד קשור להסתברות גבוהה יותר לסבילות טובה יותר בגלל פחות תופעות לוואי , ובמקביל לאיכות חיים טובה יותר בהשוואה לאנזלוטמיד.

Adv Ther. 2019 Dec 7. doi: 10.1007/s12325-019-01157-4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה