אונקולוגיה

האיגוד לרופאי בריאות הציבור מזהיר מפני הטעיית מעשנים לפיה ניקוטין מגן כביכול מפני קורונה

הודעת איגוד רופאי הבריאות

אזהרה מפני הטעיית המעשנים ! 

 החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון ואיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מזהירים מפני הפצת טענות ללא ביסוס, כאילו ניקוטין מגן מפני קורונה.
ביומיים האחרונים התפרסמו כתבות שהציעו שניקוטין הינו חומר “מגן” מפני תחלואה בקורונה.
מדובר בהשערה ממחקר שלא עבר בקרה כנדרש ועוד לא פורסם בעיתון רפואי. בבחינת המאמר בולטות בעיות מתודולוגיות קשות.
לעומת זאת, יש וודאות מוחלטת לגבי הנזק החמור של העישון למערכת החיסון, למערכת הנשימה ולמערכות אחרות ולכך שעישון הורג לפחות אחד מכל שני מעשנים.

 קיים חשש שאופן איסוף המידע במחקר לגבי העישון אינו מדויק – מידע חסר בתיק הרפואי, דיווח שגוי מאנשים שהפסיקו לעשן לאחרונה ודיווחו כאילו אינם מעשנים. בנוסף החוקרים הכניסו את כלל המאושפזים כמקשה אחת ולא ביצעו ניתוח לפי גברים/נשים ולפי קבוצות גיל. ידוע שבסין לדוגמא שיעור העישון בקרב נשים הוא זניח לחלוטין. בנוסף חשוב להדגיש כי מספר מחקרים מצאו קשר בין עישון ותחלואה קשה יותר בקורונה. נכון להיום לא ברור עדיין אם מדובר בקשר ישיר או שהסיכון המוגבר נובע מקיום מחלות רקע (הנגרמות מעישון כגון מחלת לב ומחלת ריאות).

מה שידוע בוודאות – עישון הורג כל שנה 8,000 גברים ונשים בישראל (פי 40 מקורונה נכון להיום), וגורם למחלות שמעלות את הסיכון לתחלואה קשה בקורונה.

כל קופות החולים ומוקד הגמילה של משרד הבריאות ממשיכות להעניק גם בימים אלו תמיכה בגמילה מעישון למי שמעוניין בכך חינם. לפרטים יש לפנות ל*6800 או למוקדי קופות החולים (כללית *2700, מכבי *3555, מאוחדת *3833, ולאומית *507)

הערת המערכת: אפרופו תועלת כביכול של עישון, השבוע פרסמנו את הדיווח הזה, ממנו עולה על פי במאמר שפורסם במהלך חודש אפריל בכתב העתJournal of the American College of Cardiologyכי בניגוד לטענות קודמות, התוצאות לאחר אוטם לבבי אינן טובות יותר בקרב מעשנים, בהשוואה ללא מעשנים ונראה כי היתרון ההישרדותי בקבוצה זו קשור ככל הנראה לגילם הצעיר ולמצבם הבריאותי העדיף

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה