אונקולוגיה

נתונים חדשים מסייעים בחיזוי הסיכון להופעת גרורות בנשים עם סרטן שד (מתוך כנס ה- Advanced Breast Cancer Sixth International Consensus Conference)

נתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Advanced Breast Cancer Sixth International Consensus Conference מספקים לראשונה מידע מהימן אודות שיעור הנשים עם סרטן שד הצפויות לפתח מחלה גרורתית. הממצאים מבוססים על מטה-אנליזה גדולה של מעל 400 מחקרים מרחבי העולם, כולל עשרות אלפי נשים.

החוקרים מסבירים כי עד כה לא היה מידע זמין אודות הסיכון למחלה גרורתית בנשים עם סרטן שד מאחר ומאגרי רישום סרטן לא אספו את הנתונים באופן מסודר. למעשה, ה-US National Cancer Institute החלו פרויקט מוקדם יותר השנה במידע לאסוף נתונים אלו.

מהנתונים עולה כי הסיכון הכולל לגרורות נע בין 6% ועד 22%, כאשר בנשים צעירות סיכון גבוה יותר להתפתחות מחלה גרורתית.

בעוד שבנשים בגילאי 50 שנים ומעלה בעת האבחנה של סרטן שד תועד סיכון להתפתחות גרורות שנע בין 3.7% ועד 28.6%, באלו שאובחנו עם סרטן שד לפני גיל 35 שנים תועד סיכון גבוה יותר, אשר נע בין 12.7% עד 38%. החוקרים משערים כי הסיבה להבדלים אלו עשויה להיות נעוצה בכך שנשים צעירות יותר מפתחות צורה אגרסיבית יותר של סרטן שד או מאחר והן מאובחנות בשלב מתקדם יותר.

הסיכון לגרורות היה שונה גם לפי סוג הגידול, כאשר ממאירויות Luminal B לוו בסיכון לגרורות שנע בין 4.2% עד 35.5%, בהשוואה לסיכון שנע בין 2.3% ועד 11.8% בממאירויות Luminal A.

כימות הסיכון להישנות והתקדמות מחלה חשוב להערכת התועלת של הטיפול, הערכת הפרוגנוזה והקצאת משאבים.

ממצאים אלו עשויים לסייע להבין אילו משאבים נדרשים והיכן, להבטיח כי ניתן לאסוף ולנתח את הנתונים באופן איכותי בזמן אמת.

מתוך כנס ה- Advanced Breast Cancer Sixth International Consensus Conference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה