אונקולוגיה

טיפול ב-Cemiplimab משפר הישרדות בנשים עם הישנות סרטן צוואר הרחם (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Cemiplimab מביא להארכת ההישרדות הכוללת בהשוואה לתכשיר כימותרפי יחיד בנשים עם הישנות סרטן צוואר הרחם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים עם הישנות סרטן צוואר רחם הפרוגנוזה גרועה. Cemiplimab הינו נוגדן המכוון כנגד PD-1 ומאושר לטיפול בממאירויות של העור והריאות. במחקר הנוכחי בשלב 3 נכללו נשים עם התקדמות מחלה לאחר קו-ראשון של טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום, ללא תלות בביטוי PD-L1. הנשים חולקו באקראי לקבלת Cemiplimab או טיפול כימותרפי בתכשיר יחיד לפי בחירת החוקרים.

התוצא העיקרי היה ההישרדות הכוללת של הנשים. עוד בחנו החוקרים את שיעורי הישרדות ללא-התקדמות ובטיחות הטיפול.

מדגם המחקר כלל 608 נשים (304 נשים בכל קבוצה). בכלל אוכלוסיית המחקר, חציון ההישרדות הכוללת היה ארוך יותר בזרוע הטיפול ב- Cemiplimab לעומת זרוע הטיפול הכימותרפי (12 חודשים לעומת 8.5 חודשים; יחס סיכון לתמותה של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.56-0.84). התועלת ההישרדותית הייתה דומה בנשים עם קרצינומה של תאי קשקש ובאלו עם אדנוקרצינומה.

ההישרדות ללא-התקדמות הייתה ארוכה יותר בזרוע הטיפול ב- Cemiplimab בהשוואה לזרוע הטיפול הכימותרפי בכלל האוכלוסייה (יחס סיכון להתקדמות מחלה או תמותה של 0.75; רווח בר-סמך 95% של 0.63-0.89).

בכלל האוכלוסייה, שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 16.4% מהנשים בזרוע Cemiplimab , לעומת 6.3% מאלו בזרוע הטיפול הכימותרפי. שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 18% מהמטופלות ב- Cemiplimab עם ביטוי PD-L1 של 1% ומעלה ועל 11% מהמטופלות עם ביטוי PD-L1 קטן מ-1%.

אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה תועדו ב-45% מהנשים בזרוע הטיפול ב- Cemiplimab וב-53.4% מאלו בזרוע הטיפול הכימותרפי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ההישרדות של נשים עם הישנות סרטן צוואר הרחם לאחר קו-טיפול ראשון בכימותרפיה מבוססת-פלטינום הייתה ארוכה יותר משמעותית עם Cemiplimab לעומת תכשיר כימותרפי יחיד.

N Engl J Med 2022; 386:544-555

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה