אונקולוגיה

האם טיפול הצלה (salvage) יכול להחליף השתלת תאי גזע בהודג’קין? (ASTRO)

טיפול הצלה בהישנות או בחוסר תגובה לטיפול בקרב ילדים ומבוגרים צעירים עם הודג’קין לימפומה קלאסית עשוי להחליף את הטיפול בהשתלת תאי גזע אוטולוגים, כך עולה ממחקר פאזה 2 חדש שהוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קרינה (ASTRO).

לפי החוקר הראשי, “הממצאים מצביעים על כך שילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים עם לימפומת הודג’קין קלאסית עם הישנות בסיכון נמוך ניתנים להצלה באמצעות כימותרפיה בעלת רעילות נמוכה וייתכן שלא ידרשו טיפול במינון גבוה והשתלה לריפוי”.

מהמחקר עולה כי חולים שטופלו בכימותרפיה כקו שני ב-ivolumab-brentuximab vedotin, עם או בלי bendamustine, והמשיכו לטיפול בקרינה באתר המעורב, היו בעלי תוצאות הישרדות דומות לאלו שקיבלו את שילוב הכימותרפיה בתוספת הטיפול הסטנדרטי הנוכחי של קו שני, הכולל טיפול במינון גבוה והשתלת תאי גזע אוטולוגית.

מבין 28 מטופלים עם לימפומה מסוג הודג’קין בסיכון נמוך במשך חציון תקופת מעקב של 32 חודשים, 3 שנים של הישרדות-ללא אירועים בקבוצה ללא השתלת תאי גזע אוטולוגית הייתה 86.9% וההישרדות ללא-התקדמות של 3 שנים הייתה 95%. לעומתם, כפי שפורסם במאמר קודם השנה, ההישרדות ללא-התקדמות של שנה אחת הייתה 91% בקרב 44 חולים שהיו בסיכון סטנדרטי וקיבלו טיפול במינון גבוה והשתלה עצמית של תאי גזע.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה