אונקולוגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מתן קיטרודה לטיפול בסרטן צוואר הרחם (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור התוויה נוספת למתן טיפול ב-Pembrolizumab (קיטרודה), הפעם מדובר באישור הטיפול האימונותרפי לנשים עם סרטן צוואר רחם בשלב 3-4a בשילוב עם טיפול כימו-קרינתי.

האישור הנוכחי הביא את סך ההתוויות המאושרות של הטיפול בקיטרודה ל-40 התוויות אונקולוגיות, הכוללות 19 סוגי ממאירויות, כולל שני אישורים קודמים לטיפול בסרטן צוואר רחם גרורתי.

ההתוויה החדשה מבוססת על ניתוח של תת-קבוצה של נשים ממחקר KEYNOTE-A18 בו נכללו 596 נשים עם מחלה בשלב 3-4a לפי סיווג FIGO משנת 2014.

המשתתפות חולקו באקראי לקבלת פלסבו או קיטרודה במינון 200 מ”ג כל שלושה שבועות במהלך חמישה מחזורי טיפול עם טיפול כימו-קרינתי, אשר כלל חמישה מחזורי טיפול ב-Cisplatin שבועי וטיפול בקרינה חיצונית ולאחר מכן ברכיתרפיה. לאחר מכן, קיטרודה במינון 400 מ”ג או פלסבו ניתנו כל שישה שבועות למשך 15 מחזורים.

לאחר שנה אחת, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה עמדו על 81% בקרב נשים בזרוע הטיפול בקיטרודה, בהשוואה ל-70% בזרוע הפלסבו. בסיכומו של דבר, 21% מהנשים בזרוע ההתערבות ו-31% מאלו בזרוע הפלסבו חוו אירוע הישרדות ללא-התקדמות.

חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות טרם נקבע בשתי הקבוצות ונתוני ההישרדות הכוללים עדיין אינם בשלים בעת ניתוח הנתונים הנוכחי.

בקרב נשים שטופלו בקיטרודה, תופעות לוואי שתועדו בלפחות 10% מהמטופלות כללו בחילות, שלשול, הקאות, זיהום בדרכי השתן, עייפות, תת-פעילות של בלוטת התריס, עצירות, ירידה בתאבון, ירידה במשקל, כאבי בטן, חום, יתר-פעילות של בלוטת התריס, פריחה וכאב אגני.

המומחים כותבים כי במקרים בהם הטיפול בקיטרודה ניתן באותו יום בו ניתן טיפול כימו-קרינתי, ההמלצה הינה למתן הטיפול האימונותרפי לפני הטיפול הכימו-קרינתי.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה