תוספת טיפולית חדשה ל-HCC משפרת הישרדות ללא התקדמות (ASCO GC)

תוספת טיפולית חדשה ל-HCC בלתי ניתנת לניתוח הוצגה ב-American Society of Clinical Oncology's 2024 Gastrointestinal Cancers

תוספת טיפולית חדשה באופק לטיפול בקרצינומה כבדית (HCC) בלתי ניתנת לניתוח הוצגה בכנס ה-American Society of Clinical Oncology’s 2024 Gastrointestinal Cancers Symposium, לאחר שנים של ניסיונות כושלים לשפר את התוצאות של הפרוטוקול הנוכחי, כימואמבוליזציה טרנסטריאלית (TACE).

בניסוי קליני אקראי פאזה 3, החוקרים מצאו כי הוספת durvalumab, מעכב checkpoint, ו-bevacizumab, חסם VEGF, לכימואמבוליזציה טרנסטריאלית העלתה את ההישרדות החציונית ללא התקדמות מ-8.2 חודשים עם TACE לבד ל-15 חודשים (יחס סיכון, 0.77 ; P = .032).

Bevacizumab כבר אושר בשילוב עם atezolizumab מעכב ה-checkpoint עבור HCC בלתי ניתן לניתוח, מתקדם מקומי או גרורתי בהתבסס על ניסוי IMbrave150, בו  כמחצית מהמטופלים עברו TACE קודם או טיפול מקומי אחר. ההישרדות ללא התקדמות עם השילוב שנבדק הייתה 6.8 חודשים לעומת 4.3 חודשים עם הטיפול שבוצע להשוואה, sorafenib.

בניסוי הזה, שכלל 616 נבדקים וזכה לכינוי EMERALD-1, החולים סבלו ממחלה בינונית יותר, עם גידולים מוגבלים לכבד. כמו כן, נעשה שימוש בטיפול מערכתי בשילוב עם TACE, ולא אחריו.

הוספת durvalumab ו-bevacizumab ל-TACE עשויה “להפוך לסטנדרט הטיפול ב-HCC בינוני שאינו ניתן לניתוח”, אמר החוקר הראשי, “עם זאת, יש תחילה להמתין לגבי ההישרדות הכוללות”. הוא הוסיף ש”כפי שנעשה בניסוי, חולים פוטנציאליים יזדקקו לאנדוסקופיה של מערכת העיכול כדי לאתר את אלו עם דליות בוושט בסיכון גבוה לדימום עם bevacizumab”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה