אונקולוגיה

טיפול ב- Belantamab Mafodotin עדיף על Daratumumab בחולים עם מיאלומה נפוצה (J Clin Oncol)

משלב Belantamab Mafodotin עם Bortezomib ו-Dexamethasone הוביל לשיפור חציון משך הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם מיאלומה נפוצה עמידה או חוזרת ב-23 חודשים לעומת מתן Daratumumab עם אותו משלב, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology. 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם מיאלומה נפוצה בהם תועדה הישנות לעיתים קרובות מפתחים עמידות למשטרי טיפול קו-ראשון ונדרשים לאפשרויות טיפול קו-שני יעילות. כעת הם בחנו את תוצאות טיפול משולש עם Belantamab Mafodotin לעומת Daratumumab כטיפול קו-שני או מתקדם יותר בחולים עם מיאלומה נפוצה עמידה או חוזרת.

המחר הרב-מרכזי, אקראי, בתווית-פתוחה, כלל 494 חולים עם מיאלומה נפוצה עמידה או חוזרת, אשר קיבלו בעבר לפחות קו טיפול אחד עם Bortezomib ו-Dexamethasone. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Belantamab Mafodotin או Daratumumab.

התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה; תוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות הכוללת, משך התגובה לטיפול ושיעורי תגובה כוללים.

לאחר חציון מעקב של 28.2 חודשים, חולים בזרוע Belantamab Mafodotin הדגימו חציון הישרדות ללא-התקדמות מחלה שהיה ארוך יותר משמעותית, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Daratumumab (36.6 לעומת 13.4 חודשים; יחס סיכון של 0.41). השיפור תואר בכל תתי הקבוצות שהוגדרו מראש, כולל חולים עמידים לטיפול ב-Lenalidomide (יחס סיכון של 0.37) ואלו בסיכון גבוה לאבנורמליות ציטוגנטית (יחס סיכון של 0.36).

ההישרדות הכוללת המוקדמת הייתה טובה יותר עם Belantamab Mafodotin, כאשר 84% מהחולים שרדו לאחר 18 חודשים, זאת בהשוואה ל-73% מהחולים בזרוע הטיפול ב-Daratumumab. עם זאת, המעקב להערכת ההישרדות הכוללת נמשך בימים אלו.

שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 83% בזרוע הטיפול ב- Belantamab Mafodotin לעומת 71% בזרוע הטיפול בDaratumumab. שיעורי תגובה מלאה היו גבוהים יותר בזרוע הטיפול ב- Belantamab Mafodotin ועמדו על 34.6% לעומת 17.1%. חציון משך התגובה היה ארוך כפליים עם Belantamab Mafodotin (36 לעומת 18 חודשים).

אירועים חריגים לא-עיניים בדרגה 3 ומעלה בזרוע Belantamab Mafodotin לעומת Daratumumab כללו תרומבוציטופניה (55% לעומת 35%), זיהומים (31% לעומת 20%), נויטרופניה (12% לעומת 6%), דלקת ריאות (12 לעומת 4%) ואנמיה (8% לעומת 10%). אירועים חריגים עיניים בדרגה 3 ומעלה דווחו ב-34% מהחולים תחת טיפול ב- Belantamab Mafodotin, אך רעילות עינית נסוגה במרבית המקרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור תוצאות הישרדות ללא-התקדמות ופרופיל הבטיחות, הטיפול ב- Belantamab Mafodotin בשילוב עם Bortezomib ו-Dexamethasone עשוי לשמש כטיפול הסטנדרטי החדש כקו-טיפול שני או מאוחר יותר בחולים עם מיאלומה נפוצה עמידה או חוזרת.

J Clin Oncol, Feb 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה