הפחתת השימוש באנטיביוטיקה מפחית עמידויות (ECDP)

אנטיביוטיקה ANTIBIOTICS
ירידה בחיידקים העמידים לאנטיביוטיקה נצפתה במדינות אירופיות אשר עצרו את השימוש באנטיביוטיקה הן בבעלי חיים והן בבני אדם, כך עולה מדו"ח של המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות

ירידה בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה נצפתה במדינות אירופיות אשר עצרו את השימוש באנטיביוטיקה הן בבעלי חיים והן בבני אדם, כך עולה מהדו”ח המשותף הרביעי לצריכת תרופות אנטי-מיקרוביאליות ועמידויות של המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות, הרשות האירופית לבטיחות מזון וסוכנות התרופות האירופית.

ממצאיו של הדו”ח נגזרו מניתוח משולב של נתוני הקשר הפוטנציאלי בין צריכת חומרים אנטי-מיקרוביאלים על ידי בני אדם ובעלי חיים, לבין התרחשות של עמידות לחומרים אנטי-מיקרוביאלים שנאספו בין השנים 2019 ל-2021.

עמידות לחומרים אנטי-מיקרוביאלים מהווה איום משמעותי לבריאות הציבור ובעלי החיים, וגורמת ליותר מ-35,000 מקרי מוות מדי שנה באיחוד האירופי ובאזור הכלכלי האירופי. היא גם כוללת בחובה נטל כלכלי משמעותי על מערכות הבריאות באירופה, בהיקף של כ-11.7 מיליארד אירו בשנה.

כדי להתמודד עם אתגר זה, מועצת האיחוד האירופי המליצה על ביצוע מאמצים מרוכזים ומתמשכים להשיג הפחתה של 20% בשימוש במוצרים אנטי-מיקרוביאלים בבני אדם (לעומת 2019) ו-50% בבעלי חיים (לעומת 2018) עד 2030.

ניתוח זה של מגמות השימוש בחומרים אנטי-מיקרוביאלים ועמידות לחומרים אנטי-מיקרוביאלים בחיידקי Escherichia coli מבני אדם ובעלי חיים מייצרי מזון, העלה כי הרגישות של E coli לאנטי-מיקרוביאליות בבני אדם ובעלי חיים עולה עם ירידה כוללת בצריכת אנטיביוטיקה.

כמו כן, הדו” הדגים כי במהלך התקופה 2014-2021, סך השימוש בחומרים אנטי-מיקרוביאליים בבעלי חיים המייצרים מזון ירד ב-44%, בעוד שבבני אדם הוא נשאר יציב יחסית. צריכת חומרים אנטי-מיקרוביאליים מסוימים הייתה קשורה באופן חיובי לעמידות לחומרים אלו בחיידקים הן מבני אדם והן מבעלי חיים המייצרים מזון.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה