אונקולוגיה

הוספת Brentuximab Vedotin למשטר הטיפול משפר הישרדות חולים עם DLBCL בשלב מתקדם (מתוך הודעת חברת פייזר)

הוספת Brentuximab Vedotin (אדסטריס) לטיפול ב-Lenalidomide ו-Rituximab הובילה להארכת ההישרדות הכוללת בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B-Cell type Lymphoma) חוזרת או עמידה לטיפול. המשטר הכולל שלוש תרופות הביא גם להארכת הישרדות ללא-התקדמות מחלה ולעליה בשיעורי התגובה הכוללים.

המומחים מסבירים כי Brentuximab Vedotin הוא תצמיד נוגדן-תרופה הכולל נוגדן חד-שבטי המכוון כנגד CD30 ומאושר לטיפול בשבע התוויות בארצות הברית – שש התוויות במבוגרים והתוויה אחת בילדים.

מחקר ECHELON-3 הינו מחקר אקראי בשלב 3 להערכת היעילות והבטיחות של Lenalidomide עם Rituximab, בשילוב עם Brentuximab Vedotin או פלסבו ב-230 מבוגרים עם אבחנה של לימפומה מסוג DLBCL חוזרת או עמידה לטיפול.

המשתתפים במחקר קיבלו לפחות שני קווי טיפול קודמים ולא התאימו להשתלת מח עצם ו-CAR-T. מדגם המחקר כלל חולים מרחבי צפון אמריקה, אירופה ואסיה, לא תלות בביטוי CD30.

מהנתונים עולה כי הוספת Brentuximab Vedotin הובילה לשיפור הישרדות כוללת של חולים עם DLBCL עמידה או חוזרת, התוצא העיקרי של המחקר.

פרופיל הבטיחות והסבילות של Brentuximab Vedotin תאם לפרופיל הבטיחות הידוע של התרופה.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר השלישי בשלב 3 בחולי לימפומה אשר הדגים תועלת הישרדותית עם משלב Brentuximab Vedotin. על-בסיס תוצאות מחקר ECHELON-3 נראה כי התרופה עשויה לתת מענה לחולים רבים עם DLBCL עמיד או חוזר, ללא תלות בביטוי CD30. הממצאים מעודדים במיוחד מאחר והתרופה הדגימה יעילות בחולים לאחר טיפולים רבים קודמים, כולל חולים לאחר טיפול CAR-T.

הנתונים המלאים של המחקר יוצגו באחד הכנסים הרפואיים.

מתוך הודעת חברת פייזר

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה