אונקולוגיה

תוצאות מאכזבות לטיפול ב-Nivolumab כנגד סרטן ריאות מתקדם (מתוך הודעת BMS)

מחקר בשלב 3 להערכת Nivolumab (אופדיבו) בשילוב עם טיפול כימו-קרינתי בחולים מסוימים עם סרטן ריאות מתקדם לא ענה על התוצא העיקרי, כך על-פי הודעה של יצרנית התרופה.

המומחים מסבירים כי Nivolumab מאושרת בארצות הברית למספר התוויות אונקולוגיות, כולל טיפול בחולים מסוימים עם ממאירות מסוג NSCLC (או Nonsmall Cell Lung Cancer), מלנומה, סרטן כליה או מחלת הודג’קין קלאסית.

מחקר CheckMate-73L כלל 925 חולים עם אבחנה של NSCLC מתקדם מקומית בשלב III, אשר לא טופל קודם לכן ולא היו מועמדים לניתוח במטרת ריפוי.

החוקרים חילקו את החולים לאחד משלושה משטרי טיפול: חולים בקבוצה הראשונה טופלו ב- Nivolumab בשילוב עם טיפול כימו-קרינתי, לאחר מכן Nivolumab עם Ipilimumab; חולים בקבוצה השנייה טופלו ב- Nivolumab בשילוב עם טיפול כימו-קרינתי ולאחר מכן טיפול ב- Nivolumab בלבד; חולים בקבוצה השלישית קיבלו טיפול כימו-קרינתי ולאחריו טיפול ב-Durvalumab (אימפינזי).

התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה בקבוצה הראשונה לעומת הקבוצה השלישית. תוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות הכוללת, הישרדות ללא-התקדמות מחלה, שיעורי תגובה אובייקטיבית, מרווח זמן עד לתגובה ומשך תגובה.

מהחברה נמסר כי למרבה הצער, הוספת טיפול אימונותרפי לטיפול כימו-קרינתי דפיניטיבי לא הובילה לשיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה באוכלוסייה זו. לדברי החוקרים, עדיין קיים צורך קריטי בשיפור התוצאות ארוכות הטווח בחולים אלו והם מאמינים כי ממצאים אלו יסייעו במאמצי פיתוח תרופות חדשות.

אירועים חריגים שתועדו בחולים בקבוצה הראשונה תאמו בגדול לפרופיל תופעות הלוואי של כל אחד מהמרכיבים במשטר הטיפול.

מתוך הודעת BMS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה