עיניים

עובדי המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ עמדו לדקת דומייה לזכר הנרצחים והחללים במלחמה

הסתדרות האחים והאחיות, וההסתדרות הרפואית בישראל יזמו דקת דומיה הבוקר, בבתי החולים והמרכזים הבריאותיים ברחבי הארץ, לזכר הנרצחים והחללים במלחמה. בתי החולים והמרכזים הרפואיים ברחבי הארץ אימצו את הקריאה ועמדו הבוקר דקה דומייה לזכר הנרצחים.

שר הבריאות, אוריאל בוסו ומנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב פרסמו ביום שישי מכתב הקורא לכל מערכת הבריאות להצטרף ליוזמה החשובה של הסתדרות האחים והאחיות, וההסתדרות הרפואית בישראל (הר”י), לקיים דקת דומיה ביום ראשון ב-10:00. מדוברות משרד הבריאות נמסר כי מערכת הבריאות תעמוד לדקת דומייה לזכר הנרצחים וחללי צה”ל הרבים שידעה המדינה מאז 7.10 זיכרונם לברכה, ביניהם עובדי מערכת הבריאות, ומתוך כבוד והתייחדות עם משפחותיהם ומי ששרדו את התופת. כלל הצוותים הרפואיים פועלים לילות כימים להחלמת הפצועים, ומתפללים להשבת החטופים והנעדרים.

 הנהלת ההסתדרות הרפואית בישראל, בראשותו של פרופ ציון חגי, התחילה את היום בדקת דומיה במרכז הרפואי לגליל יחד עם הרופאות, הרופאים וצוותי הרפואה.

עובדי ועובדות המרכז הרפואי לגליל עמדו הבוקר דקה דומיה לזכר הנרצחים במלחמת חרבות ברזל, בעקבות יוזמה של הסתדרות האחים והאחיות וההסתדרות הרפואית בישראל (הר”י).

מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום, נשא דברים לזכר הנרצחים והביע תקווה לחזרתם בשלום של כלל החטופים ולהחלמתם המהירה של הפצועים.

פרט לעובדים ולעובדות מכלל הסקטורים התקיימה דקת הדומיה במעמד חברי ההנהלה; יו”ר הר”י, פרופ’ ציון חגי; יו”ר ארגון הרופאים עובדי המדינה ומ”מ יו”ר הר”י, פרופ’ זאב פלדמן, וכן ד”ר אריה ביטרמן, המשמש יו”ר ועד רופאי בתי החולים של כללית.

לאחר דקת הדומיה נפגש פרופ’ ברהום, יחד עם סגניו ד”ר צבי שלג וד”ר חיתאם חוסיין, עם פרופ’ חגי, פרופ’ פלדמן, ד”ר ביטרמן ונציגים נוספים מהר”י.

כמו כן נכח בפגישה ד”ר נמרוד רחמימוב, המשמש יו”ר ועד הרופאים בביה”ח.

פרופ’ חגי אמר, כי הוא שמח מאוד על הביקור והוסיף: “המרכז הרפואי לגליל הוא נכס למדינת ישראל ונמצא במיקום אסטרטגי חשוב במיוחד. רמת המוכנות שלכם גבוהה ביותר והצוותים שלכם מתפקדים בצורה יוצאת מהכלל”.

כמו כן הוסיף: “הגעתי היום למרכז הרפואי לגליל שבגבול הצפוני של ישראל כדי לחזק את הצוותים הרפואיים והסיעודיים העובדים במסירות למען האזרחים ובאופן מעורר הערכה. פגשתי את פרופ’ ברהום יחד עם סגניו ד”ר צבי שלג וד”ר חיתאם חוסיין. התרשמתי מאוד מהצוותים וממוכנות ביה”ח. סיירתי גם עם ד”ר רחמימוב וראיתי מקרוב צוותים רפואיים וסיעודיים חדורי מוטיבציה, העובדים יחד כתף אל כתף למען המטופלים, אזרחי מדינת ישראל. זו גאווה גדולה למדינה כולה”.

פרופ’ ברהום הודה למשתתפים על הביקור, תוך שהדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין המרכז הרפואי ובין הר”י וארגון הרופאים עובדי המדינה.

סגל המרכז הרפואי הלל יפה ציין היום טקס ודקה דומיה לזכר הנרצחים באירועי ה- 7.10. לזכרם

מאות חברי סגל התכנסו היום לדקה דומיה וטקס לזכר הנרצחים ב 7.10.2023 של מערכת הבריאות ובכלל. באירוע שולב מייצג נרות זיכרון עם הכיתוב “לזכרם”. טיפות גשם קל שהחלו לרדת בזמן הטקס, השלימו את רגשות הנוכחים.

במהלך הטקס, נשא דברים גם עובדיה קידר, תושב נתיב העשרה, שרבים מתושביו היו בין הנרצחים, אשר אישתו מאושפזת ב”הלל יפה”. הוא ביקש להודות לצוות על הטיפול המסור, על המעטפת המקצועית והרגשית לו זוכים הוא ואישתו מאנשי המרכז הרפואי הלל יפה, מעטפת המהווה נחמה, ולו מעטה, בימים הקשים שעוברים עליהם.

בזמן שנשא את דבריו החלו, באופן כמעט סימלי, לרדת טיפות גשם קל, שסימלו, יותר מכל את רגשות הנוכחים.

בטקס נשא דברים גם ד”ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי, באומרו: “היום, כולנו כאן, באנו להתייחד עם מי שנרצחו בדם קר. אחינו ואחיותינו במערכת הבריאות, האבות, האימהות, הבנים והבנות, הקשישים והילדים, שנטבחו ללא רחם על ידי אויב בעל רוע בלתי נתפס.

אני מייחל, כמו כולנו, להחלמת הפצועים ולחזרתם של החטופים במהרה ובבריאות שלמה. תנו לעצב וליגון מקום, אנחנו בשעה קשה, ללא ספק. אבל פנו מקום לתקווה, ובעיקר להבנה שרק אנחנו כולנו ביחד יכולים להביא לימים של אחדות ועוצמה, וישראל חזקה ובריאה יותר למען כולנו”.

הטקס הסתיים בשירת התקווה והדלקת נרות זיכרון במייצג בו נכתבה המילה “לזכרם” לצד מגן דוד.

מאות עובדי המרכז הרפואי זיו עמדו בדקת דומיה ובשירת התקווה לזכר החללים ובתפילה לשלום הפצועים ושובם של החטופים והנעדרים

יחד עם מערכת הבריאות כולה עמדנו בזיו לדקת דומייה לזכר הנרצחים וחללי צה”ל שידעה המדינה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.
כלל הצוותים הרפואיים פועלים לילות כימים להחלמת הפצועים, ומתפללים להשבת החטופים והנעדרים.

עובדי זיו הם נציגי ונציגות הקהילות המגוונות והיפות בצפון וכולם הגיעו כדי לעמוד יחד ולהזדהות עם משפחות החללים, החטופים ובני משפחותיהם שמאז אותו בוקר ארור של שבת ה-7 באוקטובר לא מסוגלים לעצום עין.
אנו בזיו, ניצבים כמשפחה אחת מגובשת העושה למען המטרות הנעלות של הצלת חיים והבאת מזור.
אתגרים רבים עוד לפנינו וכולנו נעשה כל הנדרש, כל אחד ותפקידו, למען מתן שירותי רפואה, הצלת חיים וסיוע רפואי בשגרה ובחירום.

המרכז הרפואי הדסה – הנהלתו וכל צוותיו, התכנסו הבוקר בעין כרם ובהר הצופים, על מנת להרכין ראש בדקת דומיה לזכרם של הנרצחים במלחמת חרבות ברזל.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס אמר בהתכנסות:
״כולנו עם משפחות הנפגעים. לבנו עם משפחות הנפגעים במדינת ישראל כולה ועם משפחות הדסה והאוניברסיטה העברית שאיבדו את יקיריהם.
המעגל הראשון, המעגל השני, המעגלים הרחבים יותר, כולנו יחד כמשפחה אחת למענם.
זהו זמן לזכור, לזכור ולהודות למי שחירפו נפשם למעננו ולהודות למי שממשיכים להגן עלינו בגופם וברוחם״.
״אנו חושבים ללא הרף על משפחות החטופים והחטופים עצמם, ומייחלים להשבתם אל בתיהם ואל בני המשפחות המודאגות שמחכות להם. אנו מקווים שהסיוט שלהם, שלנו, יסתיים במהרה.
ובתוך האבל והצער הגדול, כמנכ״ל אני חווה את קרן האור בימים הללו והיא ההתגייסות שלכם, צוותי הדסה היקרים. מקור לגאווה עצומה. למן יום המלחמה הראשון פגשתי את הנחישות והנתינה של כולכם, ועל כך תודתי האישית. על עמידתה של הדסה איתנה לטפל במעל 170 פצועים שפונו אלינו מן המלחמה בדרום ועל הכנת תשתית תת-קרקעית במקרה של הסלמת המלחמה או מתקפה נרחבת. כל זאת בזכותכם, אנשי הדסה בכל רחבי הארגון. זוהי זכות ענקית להיות המנכ״ל של הארגון המיוחד שלנו. תודה לכם״.

במרכז הרפואי בני ציון, עמדו דום לזכרם הנרצחים והחללים משבת ה-7 באוקטובר

עובדי המרכז הרפואי בני ציון בחיפה, נענו לקריאה של שר הבריאות ח”כ אוריאל בוסו ומנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והצטרפו הבוקר (ראשון) ליוזמה החשובה של איגוד האחים והאחיות וההסתדרות הרפואית בישראל (הר”י) ועמדו דקת דומיה לזכר הנרצחים וחללי צה”ל הרבים ז”ל שידעה המדינה בשבת ה-7 באוקטובר ביניהם עובדי מערכת הבריאות.

מתוך כבוד והתייחדות עם משפחותיהם ולמי ששרדו את התופת, עובדי המרכז הרפואי בני ציון נשאו תפילה להחלמת הפצועים ולהשבת החטופים והנעדרים.

מנכ”ל המרכז הרפואי בני ציון ד”ר אוהד הוכמן , נשא דברים ואמר, “מהחושך הגדול של אותו יום נורא ב-7.10 בקעה קרן אור גדולה בחברה הישראלית אשר באה לידי ביטוי בהתגייסות גדולה, אחדות וערבות הדדית”

עובדות ועובדי המרכז הרפואי קפלן עמדו הבוקר דקת דומיה לזכרם של הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל, ליד עמדת הזיכרון שהוקמה בכניסה למיון

מאות עובדי המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית התכנסו הבוקר בכניסה למיון לדקת דומיה לזיכרם של הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל. בכניסה למיון הוצבה עמדת זיכרון לזיכרם של קרובי משפחתם של עובדי ועובדות המרכז הרפואי, שנפלו ונרצחו במלחמה. עובדים נוספים עמדו דקת דומיה ברחבי המחלקות.

פרופ׳ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה”ח הרצפלד: “יש לכולנו מכנה משותף בימים הללו, והוא הכאב שכל אחד ואחד מאיתנו נושא בקירבו. אבל הוא מלווה גם באומץ, חוזקה, אופטימיות ואמונה בצדקת הדרך שלנו”.

 צוותי רמב”ם מכל הסקטורים והמגזרים השתתפו הבוקר בדקת דומיה, יוזמה של מערכת הבריאות, והסתדרות הרופאים והסתדרות האחיות. דקת הדומיה מציינת את הזדהות הצוותים עם משפחות הנרצחים ומשפחות החטופים מאירועי 7 לאוקטובר בדרום. מנהל רמב”ם פרופ מיקי הלברטל אמר לצוותים שהעוצמה של בית החולים ויכולת ההתמודדות בעת החירום הזו תלויה באחדות ושיתוף הפעולה בין כל 6000 העובדים בבית החולים.

המרכז הרפואי וולפסון מרכין ראש לזכר קורבנות השבת השחורה ה-07.10.23

מאות עובדי ועובדות המרכז הרפואי וולפסון עמדו דום לזכר חללי מלחמת ׳חרבות ברזל׳ שנרצחו בשבת השחורה ב-07.10.23, ע״י מחבלים מתועבים ולמען שחרור החטופים ואיתור כל הנעדרים, ושובם הביתה בריאים ושלמים. בנוסף לכך, המסכים בלובי ביה״ח המרכזי הוקדשו לזכר קורבנות המלחמה. עובדי המרכז הרפואי מהווים פסיפס של החברה הישראלית וכל העובדים מגייסים למערכה ועובדים ימים כלילות למען הצלת חיי אדם בשגרה ובחירום. המרכז הרפואי וולפסון מחזק את ידיהם של חיילי צה״ל וכוחות הביטחון ומתפלל לשלומם.

גם עובדי המרכז השיקומי לוינשטיין עמדו הבוקר דקת דומיה לזכר עובדי מערכת הבריאות ולכלל הנופלים והנרצחים מאירועי ה-7.10.23.

 

תמונת כותרת: דקת דומייה במרכז הרפואי בני ציון, באדיבות דוברות המרכז

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה