עיניים

מנכ”ל איזור אירופה ב-WHO מבקר בישראל: שיבח את תפקוד מערכת הבריאות תחת מלחמה (משרד הבריאות)

שר הבריאות אוריאל בוסו קיים פגישה עם ד”ר הנס קלוגה, מנכ”ל איזור אירופה של ארגון הבריאות העולמי, בחמ”ל משרד הבריאות באיירפורט סיטי. השניים דנו בצורך לדאוג לבריאותם של החטופים הישראלים בעזה, ובדרישה הישראלית לקדם מענה רפואי לתושבי עזה הפצועים מחוץ לאיזורי הלחימה.

השר בוסו עדכן את ד”ר קלוגה כי ישראל נחושה להגן על עצמה: על כעשרה מיליון אזרחים, מכול הדתות והגילאים, שהוצב נגדם איום קיומי רק בשל היותם ישראלים.
השר הדגיש כי ישראל נמנעת ככל האפשר מפגיעה בחפים מפשע ומעוניינת לאפשר לפצועים מעזה לקבל טיפול מיטבי, אך עם זאת, לא תימנע בשום אופן ממטרות שהוצבו למלחמה- להגיע למנהיגי ארגון הטרור חמאס “המסתתרים בבתי חולים ומשתמשים בילדים, נשים וקשישים כמגן אנושי”.

פנייתו של שר הבריאות לד”ר קלוגה כוללת בקשה מארגון הבריאות העולמי להכיר בעובדה שארגון הטרור חמאס מהווה את הצד התוקפן, שהביא למלחמה ואחראי למצב ההומניטרי הקשה בעזה ולפגיעה בבלתי מעורבים וחפים מפשע מבני עמו, בהחזקת בכ-240 ישראלים חטופים בתנאים קשים וללא מתן גישה לשירותים רפואיים או גישה לאנשי הצלב האדום.
השר בוסו ביקש כי ארגון הבריאות העולמי ייקח חלק במאמץ לשחרור החטופים וידרוש שתינתן אליהם גישה לצלב האדום ולגופים הבינלאומיים.

מנכ”ל איזור אירופה של ארגון הבריאות העולמי ד”ר הנס קלוגה הביע זעזוע עמוק ממתקפת הטרור של חמאס מיום שבת ה-7.10 ושיבח את תפקודה של מערכת הבריאות הישראלית ושל בתי החולים סורוקה וברזילי בפרט לנוכח כמות הפצועים הגדולה שהגיעה אליהם. עוד הבהיר כי בכוונתו להפיץ ולדווח בכל העולם על הזוועות והאכזריות של ארגון הטרור חמאס.

שר הבריאות אוריאל בוסו מסר לאחר הפגישה: “אני מודה לד”ר הנס קלוגה על תמיכתו רבת השנים במדינת ישראל ובמשרד הבריאות ועל היותו הגורם הבכיר הראשון מארגון הבריאות העולמי שעמד לצדנו וגינה את המעשים השפלים של חמאס-דאעש. כולם צריכים להבין שארגון הטרור חמאס-דאעש הוא התוקפן, ואנו מצפים לתמיכה עולמית במלחמתנו הצודקת ולהבטחת שלומם של אחינו החטופים והשבויים ברצועה”.

 

בתמונת הכותרת: פגישתם של השר בוסו, ד”ר קלוגה וצוותם, קרדיט: משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה