אורתופדיה-פיזיותרפיה

נשענים על הטכנולוגיה: טכנולוגיות חדשות ומגוון מוצרי עזר יוצגו במסגרת עזרטק 2013 – התערוכה לאנשים עם צרכים מיוחדים – שתפתח ב-10 ביוני בגני התערוכה בתל אביב

תערוכת עזרטק 2013 הראשונה, שתיערך בין 10-11 ביוני 2013, בגני התערוכה בתל אביב, היא מסוג האירועים שקל להגיד עליהם “איך זה שלא חשבו על כך קודם”. אירוע ששם במרכז את האנשים שבאמת צריכים סיוע: עזרטק היא התערוכה היחידה בישראל כיום לטכנולוגיות וציוד לרווחת בעלי המוגבלויות ואנשים עם צרכים מיוחדים. במסגרת התערוכה יוצגו עזרים וחידושים טכנולוגיים, המסייעים לשיפור חייהם, כולל כלי רכב חדשים ואבזור מיוחד, אמצעים לשיפור התנועה מחוץ לבית ובתוכו ומגוון רחב של מוצרים ושירותים משלימים. 

בין החברות והמוצרים החדשים שיוצגו בתערוכה:

עמותת מילבת, המתמחה בשיפור איכות חייהם והעלאת עצמאותם של ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים ושל קשישים באמצעות טכנולוגיה מסייעת, תנצל את תערוכת עזרטק להצגת וחשיפה של שלל פיתוחים וחידושי טכנולוגיה המיועדים להקל על חייהם של מבוגרים וילדים בעלי מוגבלויות, שכולם הומצאו ופותחו על ידי מתנדבים ממגוון תחומים.

בתערוכה תציג מלבת פמוטות שבת חשמליים, שנדלקים באמצעות מתג, באופן בטיחותי ועצמאי. הערכה כוללת צמד פמוטות המתחברים לחשמל ושני מתגים והם גם מתאימים לשימוש במקומות שבהם חל איסור על הדלקת אש (בתי אבות, בתי חולים, בתי מלון ועוד).

פיתוח חדש נוסף של מלבת הוא מערכת “אורגנו-מדיה”. מדובר במערכת מולטימדיה ממוחשבת עם קלידי מגע לתרגול מיומנויות מוטוריות, חברתיות וקוגניטיביות באמצעות: נגינה על פי תווים מיוחדים, נגינה חופשית והלחנה עצמית, בעשרות כלים שונים, משחק – משחקי חשיבה, משחקים חווייתיים ולימוד תכנים פדגוגיים מסוגים שונים. התכנים פותחו בשיתוף עם אנשי מקצוע טיפוליים, ומותאמים לאנשים עם מוגבלויות בני כל הגילאים ברמות תפקוד שונות.

המערכת מאפשרת גם ביצוע שיחות וידאו (Skype) עם קרובי משפחה וחברים בקלות ובפשטות, הורדת משחקים חדשים וניתן לעדכנה באופן פשוט, ישירות דרך המערכת (בעזרת חיבור אינטרנט). צוות הפיתוח של המערכת כלל מרפאים בעיסוק ומהנדסים מעמותת מילבת, מטפלים במוסיקה, אנשי מחשבים, ביניהם קבוצה של מתנדבים מחברת HP ומעצבים. פיתוח המערכת נעשה במסגרת פרויקט משותף עם IVN ובסיוע המדען הראשי.

חברת ‘הגיל השלישי’ (3rdAge), תחשוף מכשיר עזר להקלדה המיועד לסובלים ממוגבלות בידיים שאינה מאפשרת להם ללחוץ על המקשים של מקלדת המחשב. הוא ניתן לשימוש גם עם מכונת כתיבה, קופות רושמות, מחשבונים, טלפונים, וכל מכשיר אחר המצויד במקלדת או לחצנים. הוא אינו פוגע במקלדת או בלחצנים ותורם לשיפור הדיוק במיומנות היד.

מכשיר התעמלות שנתלה על הדלת הוא מכשיר פשוט, מופעל גלגלות, שמיועד לתלייה על כנף הדלת. הוא תוכנן ועוצב לשיפור טווח התנועה על ידי ביצוע תרגילים קלים ובטוחים למשתמש והוא ניתן לשימוש הן בישיבה והן בעמידה. המכשיר מתחבר בקלות רבה לכל דלת סטנדרטית, על ידי תליית התפס הייעודי על גבי כנף הדלת. הוא מצויד בערכת לתליה, מערכת גלגלות, חבל וידיות. המכשיר מיועד לתרגול פלג הגוף העליון ומשפר את טווח התנועה של הגפיים העליונות תוך הפעלת השרירים.

‘הגיל השלישי’ אף תציג בתערוכה נעלי בית רחבות במיוחד לאישה. הללו עוטפות גם את הרגליים הנפוחות ביותר, ומעניקות נוחות מרבית. הסגירה הנוחה מתבצעת באמצעות סקוטש נצמד והיא מתאימה במיוחד לבעלות קשיים במוטוריקה עדינה וללסובלות מדלקת פרקים. יתרונות נוספים לנעל: סוליות מונעות החלקה, מדרך עשוי ספוג מיוחד להענקת נוחות מרבית ובטנה עשויה מחומר אנטי בקטריאלי, מונע ריח ודוחה כתמים.

עוד בתצוגה: ידית אחיזה ארגונומית לסיוע ליציאה או לכניסה מהמכונית. היא משפרת את הבטיחות והניידות, מספקת הגנה מפני נפילות ומקלה על העמידה, או הישיבה. המכשיר עצמו אוניברסלי ומפגין התאמה מושלמת לתפס הדלת לצד הנוסע או הנהג, ללא כל צורך לביצוע שינויים ברכב. הידית אף מצוידת בחותך חגורת בטיחות במקרה חירום וניתן להשתמש בה לצורך ניפוץ שמשת הרכב במקרה הצורך.

חברת התקשורת קסורקום, מפארק תעשיות משגב, תחשוף את מערכת ה-AMITY, המבוססת על טכנולוגיה ישראלית מקורית, שפותחה כדי להקל על בני גיל הזהב, להשאר עצמאים בביתם.

מערכת AMITY מנטרת את הפעילות היומית של הדייר המבוגר (בביתו הפרטי, בדיור מוגן, או בבית אבות) באמצעות חיישנים (סנסורים) מסוגים שונים, אוספת את הנתונים ומנתחת את הפעילות לפי כללים המתאימים לאותו דייר ומבוססים על מגבלותיו, הרגליו ונתונים הסטוריים שנאספו לגביו. ניתוח הנתונים מאפשר להבחין בחריגה מפעילות שגרתית, או בחשד לאירוע חריג (למשל, נפילה). כאשר המערכת מזהה נתונים חריגים עם דרגת דחיפות גבוהה, היא יכולה להעביר הודעה מיידית לגורמים שונים בו זמנית (מוקד, בני משפחה, מטפלים, שכנים), על ידי ביצוע אוטומטי של שיחות טלפון עם הודעות מוקלטות מראש, הודעות SMS, או דאר אלקטרוני. המערכת תומכת במספר רב של חיישנים, הכוללים חיישני תנועה, טמפרטורה, אור, מצב דלת, דייר במיטה או מחוצה לה, איכות שינה, שימוש בכסא, כורסא או ספה, שימוש במקרר, תנור או כירה. המערכת מאפשרת לאנשים מבוגרים, או בעלי מוגבלויות, להמשיך לחיות היכן שיבחרו, באמצעות טכנולוגיה המותאמת לצרכיו המסוימים של כל אדם, ובמחירים שווים לכל נפש.

חברת קוסמוטרייד, תציג בתערוכת עזרטק מחולל חמצן נייד המספק ריכוז של 90% חמצן בזרימת אויר של עד 3 ליטר לדקה ומגיע לזמן פעולה של עד 3.5 שעות (תוספת של עד 10 שעות עבודה ע”י סוללת גיבוי). המחולל, שמשקלו 2 ק”ג בלבד, מגיע עם תיק לנשיאה נוחה וניתן לניידו מחדר לחדר וממקום למקום והוא שקט במיוחד (44 דציבלים).

 עוד בתצוגה: כורסא חשמלית עם שתי פונקציות שימושיות במיוחד: מצב ריקליינר, שהוא שינוי זווית של הטיית הגב, ומצב קימה (עד למצב המאפשר עמידה). הכורסא מאפשרת ישבה נוחה הודות למשענת גב המורכבת מארבע כריות נפרדות בתצורת מפל לנוחיות מירבית.

רולטור, הוא הליכון עם 4 גלגלים בליווי ברקסים בצדדי ההליכון היכולים למנוע תאוצה של ההליכון. לרולוטור מתלווה מושב המאפשר למשתמש בזמן הליכה הזדמנות טובה לעצור ולנוח קצת. למעשה, הרולטור משלב שתי פונקציות: הליכון וכסא העברה. כהליכון – הוא מאפשר הליכה נוחה ונעימה וגם מאפשר מנוחה בעת הצורך. הידיות ניתנות לכיוון גובה וידיות בלימה מאפשרות את נעילת הגלגלים. ככסא העברה – הוא מספק נוחיות מלאה בזכות משענת גב, מושב ורגליות נשלפות.

פטנט ייחודי נוסף מאפשר אחיזה עצמאית במזלג ובכף הודות לידית עבה במיוחד. ניתן לכופף את המזלג/הכף עצמו/ה בזויות של כמעט תשעים מעלות מהידית ובכך לסייע בהכנסת המזון אל הפה בקלות יתרה, מיועד במיוחד לבעלי מוגבלות המתקשים במוטוריקה עדינה.

חברת קליפס און איט תחשוף במהלך תערוכת עזרטק 2013 הראשונה, שתיערך בין 10-11 ביוני 2013, את הקליפסונית, תופסן למקלות הליכה – פטנט ישראלי, שנועד לתפוס את מקל ההליכה בכיס המכנס, בחגורה או בתיק, כאשר צריך את הידיים פנויות. קליפס און איט הוא מיזם ישראלי, שנוסד בשנת 2011 על-ידי צמד היזמים החברתיים עופר זוסמן ואמיר אסיף.

“מקל הליכה, דוגמת מקל סבא הקלאסי, איננו רק מוצר אורטופדי המיועד לבעלי מוגבלויות בהליכה, אלא סמל סטאטוס המעיד על בגרות ועל מודעות ורצון לשמור על הגוף”, אומרים זוסמן ואסיף. “הקליפסונית שפיתחנו בישראל, העשויה פלסטיק קשיח וגמיש, מתחברת בקלות לכל מקל הליכה ומאפשרת למקל להיתפס אל החגורה, או אל רצועת הכיס, כאשר יש צורך בידיים פנויות. באמצעות קליפסונית, תופסן למקל הליכה אין צורך לחשוש שמא המקל יפול או לחפש היכן להשעין את המקל כאשר נדרשים להוציא את הארנק, או את המפתחות, או להקליד את המספר הסודי בכספומט. זהו אביזר שמשאיר את המקל שלך בהישג ידך תמיד, ואחרי שתסיים את עיסוקך תוכל פשוט לשחרר את קליפסונית ולהמשיך בדרכך”.

“זאת תהיה הזדמנות יוצאת מהכלל לפגוש בתערוכה עשרות חברות מובילות תחת קורת גג, לבדוק ולגלות אבזור מתקדם שיכול לסייע לנו בתפקוד היומיומי”, אומר שלמה מומו נקוה, יו”ר ארגון נכי ישראל, ושותף באירוע. לדברי משה לילוס, מנכ”ל ‘פורום תערוכות’, בין המבקרים הצפויים: יצרנים, יבואנים, ספקי שירותים וקהל מקצועי, דוגמת מנהלי מחלקות סיעודיות בבתי חולים, מנהלי רכש בבתי אבות, מנהלי מחלקות שיקום וגריאטריה, ארגוני נכים, פיזיותרפיסטים, אורטופדים, מרפאות בעיסוק, מנהלי מחלקות רווחה בעיריות ובמועצות מקומיות, גופי טיפול בנכים בתחומי פיננסים, ביטוח, דיור ועוד.

שותפים נוספים בתערוכה הם העמותה לקידום הפיזיותרפיה בישראל, עמותת נגישות ישראל, דורות, ארגון נכי שיתוק מוחין, מילב”ת, גלגלים ברשת ורדיו ללא מגבלות ובמהלך האירוע ייערך גם יום עיון המוקדש כולו לנושא “הכאב”.

אתר התערוכה:

http://www.ezertech2013.com/index.ehtml

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה