אורתופדיה-פיזיותרפיה

יתרונות פרוטוקול מסלול-מהיר לניתוחי החלפת מפרק ירך או ברך בקשישים (Age and Ageing)

במאמר שפורסם בכתב העת Age and Ageing מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משך האשפוז של קשישים הנדרשים לניתוח להחלפת מפרק הירך או מפרק הברך התקצר משמעותית במהלך העשור האחרון, בעקבות יישום פרוטוקולי מסלול-מהיר להתערבויות הניתוחיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרוטוקולי מסלול-מהיר נועדו לשפר את ההחלפה ולצמצם את הפגיעה בתפקוד איברים לאחר ניתוח, כאשר חלק מהמחקרים הקודמים הציעו כי תתכן תועלת לפרוטוקולים אלו בקשישים לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך.

המחקר הרב-מרכזי כלל חולים 1,427 בגילאי 85 שנים ומעלה שנדרשו לניתוח החלפת מפרק הירך או הברך בשנים 2010-2017 בתשעה מרכזים בדנמרק.

מהנתונים עלה כי חלה ירידה משמעותית במשך האשפוז של החולים בבית החולים מ-4 ימים בשנת 2010 ליומיים בשנת 2017. עם זאת, לא חל שינוי בשיעור האשפוזים החוזרים או בשיעורי התמותה של החולים.

מעבר לירידה בהיקף של 50% במשך האשפוז, שיעור החולים שאושפזו למשך לפחות 4 ימים ירד מ-32% ל-18% במהלך תקופת המחקר. לאחר 30 ימים, שיעור האשפוזים החוזרים עמד על 11.7% ושיעורי התמותה עמדו על 0.9%; לאחר 90 ימים, שיעור האשפוזים החוזרים עמד על 16% ושיעורי התמותה על 1.5%.

החוקרים מאמינים כי ממצאי המחקר מעידים על התקדמות משמעותית בעקבות פרוטוקולי מסלול-מהיר לניתוחי החלפת מפרק ברך או ירך בקשישים בגילאי 85 שנים ומעלה. עם זאת, העדר השינוי בשיעור האשפוזים החוזרים לאחר 90 ימים מהווה נושא הדורש מחקרים נוספים.

Age and Ageing, online December 23, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה