אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם לרמת פעילות קדם-ניתוחית השפעה על חזרה לפעילות לאחר ניתוח כתף? (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Shoulder and Elbow Surgeons)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Shoulder and Elbow Surgeons עולה כי לרמת פעילות ספורט תחרותית או חובבנית אין השפעה משמעותית על שיעורי חזרה לפעילות ספורט או משך זמן עד חזרה לפעילות לאחר ארתרוסקופיה לשחזור אנטומי של הכתף.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במשך זמן רב סברו רבים כי הטכניקה הניתוחית האידיאלית שתאפשר חזרה לפעילות ספורטיבית הינה התערבות ארתרוסקופית, פחות פולשנית, שהינה אנטומית, עם שימור סבסקפולריס.

החוקרים השלימו ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי אודות 46 ספורטאים חובבים ו-36 ספורטאים מקצוענים שעברו שחזור אנטומי של הגלנואיד בניתוח ארתרוסקופי עם שתל טיביה דיסטאלית בין 2013 ו-2021, אשר היו במעקב לאורך שנתיים.

מהנתונים עולה כי אין הבדל משמעותי בשיעורי חזרה לפעילות ספורטיבית בין ספורטאים חובבים (80% מהחולים) או תחרותיים (60% מהחולים) לאחר שנתיים. כמו כן, לא זוהה הבדל משמעותי במרווח זמן עד לחזרה לספורט בין ספורטאים חובבים (13 חודשים) ותחרותיים (16 חודשים).

הסיבות הנפוצות ביותר לאי-חזרה לפעילות ספורט כללו העדר תחושת בטחון או פחד מפציעה חוזרת (31% מהחולים), העדפת עבודה או חיי יומיום על-פני ספורט (27% מהחולים), כאב ואי-נוחות (23% מהחולים) וגיל מתקדם (19% מהחולים).

החוקרים כותבים כי ניתוח שחזור אנטומי של הגלנואיד  בגישה ארתרוסקופית לוותה בשיעורי חזרה לפעילות ספורט, מרווח זמן עד חזרה לפעילות ספורט והישרדות שהיו עדיפים או דומים לתיקון בנקרט לאחר שנתיים של מעקב.

לסיכום, מהנתונים עולה כי רמת הפעילות הספורטיבית טרם הניתוח לא השפיעה משמעותית על החזרה לפעילות לאחר שחזור אנטומי של הגלנואיד בגישה ארתרוסקופית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Shoulder and Elbow Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה