מעכבי SGLT2 לא קשורים לעלייה בסיכון לשברים (ASBMR)

מעכבי SGLT2 כתוספת למטפורמין לא היו קשורים לעלייה בסיכון לשברים בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה ממחקר עולם אמיתי חדש שהוצג במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לחקר עצמות ומינרלים (ASBMR) 2023.

המחקר פורסם על רקע כמה דיווחים על עלייה בסיכון לשברים הקשורים למעכבי SGLT2, כפי שנצפה בניסוי CANVAS פאזה 3 של canagliflozin (Invokana), והוביל לאזהרה של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) מפני סיכון לשברים הקשורים לשימוש ב-canagliflozin. כמה מחקרים שפורסמו לאחר מכן לא הראו סיכון מוגבר, אך מחקרים אלו נמשכו בדרך כלל פחות משנה וייתכן כי פספסו סיכון ארוך טווח.

מעכבי SGLT2 מפחיתים את רמת הסוכר בדם על ידי הגברת הפרשת הסוכר בשתן. במקביל, הם גם מגבירים את רמות הפוספט, מפחיתים את רמות הסידן ומעלים את רמות הורמון הפרתירואיד, מה שעלול להשפיע לרעה על מחזור העצם.

המחקר כלל השוואה בין מעכבי SGLT2 למעכבי DPP-4, כיוון שהם משמשים אוכלוסיות דומות והודגמו במחקרים כלא משפיעים על הסיכון לשברים. המחקר הראה כי מעכבי SGLT2 אינם קשורים לסיכון מוגבר לשברים, אפילו במשך שימוש של למעלה מ-811 ימים.

לפי החוקר הראשי במחקר, “סיכון לשברים הוא משהו שלוקח לו זמן רב להתפתח, לכן בחנו תקופת מעקב ארוכה יותר. השתמשנו בנתוני ה-CPRD [Clinical Practice Research Datalink], שהוא מסד נתונים מרהיב המכיל נתונים מהעולם האמיתי של שיטות טיפול ראשוניות”.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה