אורתופדיה-פיזיותרפיה

מתן מוקדם של Cryoprecipitate אינו משפר תוצאות מטופלים עם דימום לאחר טראומה (JAMA)

הוספת Cryoprecipitate במינון גבוה ובשלב מוקדם לטיפול הסטנדרטי אינה מלווה בשיפור התוצאות הקליניות בחולים עם דימום לאחר טראומה שנדרשו להפעלת פרוטוקול דימום מג’ורי.

מחקר CRYOSTAT-2 היה מחקר התערבותי, רב-מרכזי, אקראי, בתווית-פתוחה, שכלל 1,604 חולים מ-25 מרכזי טראומה גדולים בבריטניה ומחקר אחד בארצות הברית בין אוגוסט 2017 ועד נובמבר 2021.  מבין אלו, 805 חולים חולקו באקראי לקבלת טיפול סטנדרטי לפי פרוטוקול דימום מג’ורי ו-799 חולים חולקו באקראי לקבלת שלוש עירויי Cryoprecipitate נוספים.

התוצא העיקרי היה תמותה מכל-סיבה לאחר 28 ימים.

באוכלוסייה לפי כוונה לטפל, מתן מוקדם של Cryoprecipitate לעומת טיפול סטנדרטי לא הוביל לשיפור שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר 28 ימים (25.3% לעומת 26.1%, p=0.74).

בתת-קבוצה של חולים עם חבלה חודרת, שיעורי התמותה לאחר 28 ימים היו גבוהים יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Cryoprecipitate לעומת זרוע הטיפול הסטנדרטי (16.2% לעומת 10%; יחס סיכויים של 1.74, p=0.006).

שיעורי מתן עירוי מאסיבי של כדוריות דם אדומות (10 מנות ויותר) היו דומים בין זרוע טיפול ב- Cryoprecipitate וזרוע הטיפול הסטנדרטי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ייתכן כי בחלק מהחולים הייתה תועלת אפשרית למתן Cryoprecipitate, אך הם לא קיבלו את הטיפול מיד או במינונים הולמים להשבת רמות פיברינוגן. למרות שמטרת המחקר הייתה לבחון את היתרונות של מתן מוקדם של Cryoprecipitate, חציון מרווח הזמן עד לעירוי ראשון עלה על שעה לפני הגעת המטופל, עדות לאתגרים הלוגיסטיים של הכנה והעברת מרכיבי דם קפוא ממעבדה מרוחקת למטופל.

JAMA, Oct 12, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה