אורתופדיה-פיזיותרפיה

אימוני כוח עשויים להגן מפני אוסטיאוארתריטיס של הברך (Arthritis Rheumatol)

מנתונים חדשים מפרויקט Osteoarthritis Initiative אשר פורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatology עולה כי אימוני כוח עשויים להגן מפני אוסטיאוארתריטיס של הברך.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין היסטוריה של אימוני כוח ובין מאפיינים מבניים ודפוס התסמינים של אוסטיאוארתריטיס של הברך.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי כחלק מיוזמת Osteoarthritis Initiative, מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, תצפיתי. הנתונים נאספו בארבעה אתרים קליניים: בית החולים Memorial Hospital of Rhode Island, אוניברסיטת מדינת אוהיו, אוניברסיטת פיטסבורג ואוניברסיטת מרילנד/ג’ון הופקינס.

המחקר כלל 2,607 חולים עם נתונים מלאים אודות אימוני כוח, כאבי ברכיים ועדות הדמייתית לאוסטיאוארתריטיס של הרך (44.2% גברים; גיל ממוצע של 64.3 שנים) שאלונים למילוי עצמי בביקור לאחר 96 חודשים שימשו להערכת היקף אימוני כוח במהלך ארבע נקודות זמן לאורך חיי החולה (גילאי 12-18 שנים, 19-34 שנים, 35-49 שנים ומעל 50 שנים).

התוצאים שנבחנו כללו אוסטיאוארתריטיס הדמייתית אוסטיאוארתריטיס תסמיני וכאבי ברכיים תדירים.

החוקרים מדווחים כי בקרב חולים שערכו אימוני כוח בכל נקודת זמן במהלך חייהם תועד סיכוי נמוך ב-18% לכאבי ברכיים תדירים (יחס סיכויים מתוקן של 0.82, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.97), עם ירידה של 17% בסיכון לאוסטיאוארתריטיס הדמייתית (יחס סיכויים מתוקן של 0.83, רווח בר-סמך 95% של 0.70-0.99) וירידה של 23% בסיכון לאוסטיאוארתריטיס תסמיני (יחס סיכויים מתוקן של 0.77, רווח בר-סמך 95% של 0.63-0.94).

מניתוח הנתונים עולה כי הממצאים היו דומים כאשר החוקרים בחנו טווחי גילאים ספציפיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אימוני כוח עשויים להשפיע לטובה על בריאות הברך בעתיד, ממצאים הסותרים השערות קודמות לפיהן לאימוני כוח השפעה שלילית על הברך.

Arthritis Rheumatol, Oct 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה